Azokkal a reklámokkal van baj, melyekben a Samsung eszközei vígan pancsolnak az óceánban.
Az Ausztrál Fogyasztóvédelmi Hatóság cibálná a bíróságra a koreai gyártót azt állítva, hogy a reklámjaiban megvezeti a felhasználókat. Az ACCC (Australian Competition and Consumer Commission) szerint 2016 óta a Samsung olyan környezetben ábrázolja a készülékeit, ami nem felel meg a valós teljesítménynek. Gondolnak itt medencékre és sós vízre, ami szerintük hamis és félrevezető, mivel azt sugallják, hogy a telefonok bármilyen vizes körülményt lazán kibírnak. A per egyébként 300-nál is több mozgóképes hirdetést érint.

Az ACCC abból indul ki, hogy a leírás szerint IP68-at tudnak a telefonok, ami 30 percet jelent maximum 1,5 méteres mélységben, ugyanakkor a hatóság rámutat, a tájékoztatás nem teljes körű, ugyanis a tulajdonság nem terjed ki minden típusú vízre. Sőt, a Samsung maga is azt mondja, hogy a Galaxy S10 használata ellenjavallt strandkörülmények között, ugyanakkor a reklámok ennek ellenkezőjét sugallják, és a vásárlók abból indulnak ki, amit látnak. A gyártó közölte, beleáll a dologba, és megvédi a marketingjét.
Címkép: Arek Socha