porsche taycan

A Porsche Taycan a zöld pokolban mutatta meg, mire képes, ha odalépnek neki. 

A Nürburgring a sebességet és versenyzést kedvelő benzinvérűek egyik kultikus pályája, ahol időről-időre mehetnek néhány kört az utcáról beeső sofőrök is. Létezik is néhány érdekes videó arról, hogy ilyenkor milyen szépen teszik fejre a legújabb BMW M5-öt, vagy durrannak neki a szalagkorlátnak egy kifogástalan állapotú VW Golf GTI Mk. I-gyel. De a pályán rendre megjelennek a gyors autókat gyártó cégek modelljei is, hiszen a Nürburgringen futott köridő referenciául szolgál annak, hogy adott gépjármű hogyan kanyarodik, mennyire fekszik az úton, és milyen gyors. Ezt mutatta meg a Porsche első elektromos autója, a Taycan is, rögtön rekordot hozva. Innentől kezdve ugyanis ő a leggyorsabb négyajtós elektromos szekér a maga 7 perc 42 másodperces idejével.

Házon belül azonban messze nem a Taycan szedi a legsebesebben a talpát, hiszen a Porsche 911 GT2 RS és a Carrera GTS húsz másodperccel jobb, míg a 911 GT3 RS, valamint a 918 Spyder egy teljes percet ver rá. Igaz, az említett négykerekűek mind belsőégésű motorral szereltek, kivéve a Spydert, mivel ő konnektoros hibridként funkcionál. A Taycan jelenleg 30.000 előrendelést mondhat magáénak, indulóára pedig 90.000 dollár körül van, a gyártó szándékairól elektromos fronton pedig elég sokat elárul, hogy a Formula-E-ben is oda kívánja tenni magát.

Címkép: Motor1