Bár a kiterjesztett valóság néhány éve óriási lehetőségnek tűnt, a fogyasztói piacon egyelőre a Google és a Microsoft sem tudott sikert elérni, az Apple-nél pedig legfeljebb a háttérben folyhatnak a munkálatok. A Facebook is próbálkozik néhány éve, és a CNBC szerint a fejlesztésekben most már a Ray-Ban is a partnere.
4-6 éven belül érkezhet meg a Facebook és a Ray-Ban közös okosszemüvege, ami egy AR-szemüveg lenne, a kiterjesztett valóságra építve. A projekt Orion kódnév alatt fut, és azért érdekes, mert az első Google Glass fejlesztését is a Ray-Ban anyacége, a Luxotica segítette.
A fejlesztés azért tart nagyon sokáig, mert a Facebook az AR-szemüvegekkel az okostelefonokat szeretné leváltani. Így a jövőben a szemüveggel lehetne telefonálni, élőben streamelni vagy éppen információkat megjeleníteni egy kis kijelzőn. A parancsokat hangasszisztens teljesítené.
Fotó: MobileAppDaily