Jó tudni, mert az emberek fejében nem feltétlen a Yahoo az első, ami egy netes keresésnél vagy levelezésnél felbukkan.
Számos olyan dolog van, ami egykor nagyon népszerű volt, aztán hirtelen eltűnt, vagy teljesen a perifériára sodródott. Elég például a Netscape-re gondolni, ami a kilencvenes években az egyik legismertebb böngésző volt, aztán a Microsoft kiadott egy olyan Windows verziót, amiben már ott volt az Explorer, és a Netscape szépen jelentőségét vesztette. Majd jött a Firefox és a Chrome, és az Explorer is hátrébb sorolódott a rangsorban. Hasonló helyzetben van a Yahoo is, ami egykoron szinte megkerülhetetlen volt, de annak ellenére, hogy még mindig életben van, alig hallani róla. Pedig nem szállt ki a játékból, és ezt próbálja azzal is jelezni, hogy megváltoztatta a logóját.
A frissítés kicsit olyan, mintha egy éppen most induló vállalkozásé lenne, de a cég ennél többet lát benne, bár a mezei felhasználónak talán fel sem tűnik a változás. Pedig az „y” és a „!” 22,5 fokos szögben előre néző irányban lett döntve, ami azt szimbolizálja, hogy továbbra is lendületben vannak, és izgalmas dolgok történnek a Yahoo életében. Ezzel egy időben bejelentették a Yahoo Mail frissítését, kérdés viszont, hogy annak a hárommilliárd fióknak a tulajdonosa, akikét 2013-ben feltörték, elfelejtette-e az esetet. A cég 2010 elején új vezérigazgatóval próbált meg visszatérni a meredeken süllyedő pályáról. Ekkor vásárolták fel a Tumblr-t és a Flickr-t, és úgy tűnt, valami talán tényleg történik, de mindez mégis kevésnek tűnt. A sikertelenség egyik jele volt az is, hogy végül az egész Yahoo-t felvásárolta a Verizon.
Címkép: Boingboing