Az Instagram szerint semmi szükség arra, hogy olykor mondanivaló nélküli emberek („influenszerek”) a dohányzást és a fegyverkezést népszerűsítsék.
Az elmúlt időszakban belépett az életünkbe az a fogalom, hogy influenszer. Aki nem ismerné a szó jelentését, az egy olyan „foglalkozásra” gondoljon, amikor valaki a neten terjeszti a véleményét mindenféle lényegtelen dologban, és ebből esetleg még meg is él. Az Instagram korábban is igyekezett szabályozni a felületén megjelenő tartalmakat, most azonban még jobban oda fog figyelni arra, hogy az influenszer társadalom miket tol a látogatók arcába. Eddig is korlátozták a dohánytermékek és fegyverek felbukkanását, de mostantól még keményebb szabályok lesznek.

Szintén különleges szabályozás alá esik majd az alkohol és az étrendkiegészítők, de elvileg a közzétevők életkor alapján korlátozhatják, hogy kik láthatják a tartalmat. Ez egybevág azzal, amit az Instagram a hónap elején is pedzegetett, miszerint a felhasználóknak meg kell adniuk az életkorukat. A közösségi oldal egyébként az influenszerek profiljait mindig szabadon kezelte, tehát különösebben nem avatkoztak bele, hogy az úgynevezett véleményformálók milyen tartalmakat tesznek közzé. Így azonban, ha a társaság belenyúl ezekbe szabályozások formájában, az azt jelenti, hogy a továbbiakban neki is felelősséget kell vállalnia ezekért a tartalmakért. Pontosan ezért lesz fontos, hogy engedi-e a cigarettás, vagy bármilyen dohányos és fegyveres cégek által támogatott tartalmak megjelenését.
Címkép: Talking Influence