Az Airbus MAVERIC méretarányos modellje mutatja szinte teljes egészében szárnyakból áll.
Az Airbus MAVERIC eddig egy olyan projekt volt, amit az ismert repülőgépgyártó nem nagyon mutogatott, de azt szeretné vele demonstrálni, hogyan képzeli el a közeljövő repülőgépeit. Ami elsőre szembe tűnhet, hogy az utasszállítók ismert felépítéséhez képest, itt két függőleges vezérsík van. Ezek tövébe kerültek a hajtóművek, és nem a szárnyakon, vagy a farok felső részében kaptak helyet. Az Airbus szerint ezzel a megoldással akár 20 százalékkal is csökkenhet a károsanyag-kibocsátás. A jelenleg létező modell hossza két méter, fesztávja 3,2 méter, és létezésének oka a technológiai demonstráció.
Az első tesztrepülésre 2019. júniusában került sor, és most is folynak, egészen 2020 második negyedévéig. Az Airbus MAVERIC a gyártó szerint azért fontos, mert a szokatlan kialakítások tesztelésével fel lehet térképezni a jövőbeli lehetőségeket. A technológiai demonstráció hozzájárulhat a polgári repülésben használt gépek architektúrájának megváltoztatásához. A videón egyébként az is látható, hogy miként képzelik el a gép belső terét, ha majd a MAVERIC „felnő”. És természetesen a környezetbarát, fenntartható jövő is fontos. Az Airbus, mint az egyik meghatározó repülőgépgyártó, kétségkívül hatással lehet és hatással van a repülőgépek kinézetére, hiszen elég, ha csak a Beluga XL-re gondolunk. Ott egyébként az volt a cél, hogy a repülőgép az egyéb típusok elemeit szállítsa.
Címkép: Airbus