A német gyártó matekozott egy kicsit, aminek az lett az eredménye, hogy a Volkswagen ID.3 a Teslához hasonló tudása ellenére sem rugaszkodik el az árakkal.
Már éppen kezdett elegünk lenni, ha a Volkswagen új elektromos autótípusáról esett szó, a cég ugyanis úgy nyújtotta a projektet, ahogy csak a rétest tésztáját lehet. Jó hosszú figyelemfelhívó kampány után tavaly azért csak bemutatták az ID.3-as modellt, amely azért formabontó a maga nemében, mert teljesen új alapokra helyezve fejlesztették ki: nem a meglévő benzines vagy dízeles motort cserélték ki egy elektromosra és aksira, hanem a teljes koncepciót az elektromos hajtásra hegyezték ki.
A Volkswagen ráadásul igyekezett az árakat is lent tartani, így a modell alapára 30 ezer euró, vagyis nagyjából 9.9 millió forint körül alakul – ez természetesen a legkisebb akkumulátorcsomaggal felszerelt modellre vonatkozik. Ezen túl rendelhető lesz mindenféle extra és vezetői asszisztens rendszer is.
Jöjjenek, akkor a részletek:
Akkumulátor kapacitása | 45 kWh | 58 kWh | 77 kWh |
WLTP hatótáv | 330 km | 420 km | 550 km |
Végsebesség | 160 km / h | 160 km / h | 160 km / h (?) |
Töltés (AC) | akár 7.2 kW | akár 11 kW | akár 11 kW |
Töltés (DC) | 50 kW | 100 kW | akár 125 kW |
Ár | 30,000 € körül | na | na |
Az ID.3 az első olyan Volkswagen autó, amelynek elkészítése teljes mértékben karbonsemlegesen zajlott. Az akkumulátorok gyártásakor, a karosszéria, a festő és az összeszerelő üzemben is természetes energiát használtak, amely a zwickaui gyár tulajdonában álló vízerőműnek hála valósulhatott meg.
A ID 3-at elnézve, arra is gondolhatnánk, hogy az autó a jövőből érkezett: a LED világítás természetesen minden jövőbeli modellen marad, míg az alufelnik egyelőre csak az ID.3 sajátjai, amiket akár 18, 19 vagy 20 colos méretben is kérhetünk. Ami pedig a belsőt illeti, az utasteret meglepően tágasra varázsolta a Volkswagen, ráadásul nem is pakolták tele mindenféle felesleges gombbal és kütyüvel, így letisztult maradt az összhatás.
A hagyományos autógyárak egyik legkomolyabb elektromos modellje születik meg az ID.3 személyében, amely ha minden jól megy, szeptemberben már forgalomba is kerülhet – persze azért még várjuk ki a végét.
Forrás: e-cars
[sc name=”facebook” ]