A koronavírus járvány magával hozta a bezárkózást, amely korábban nem látott magasságokba röpítette a videobeszélgetős alkalmazásokat, a Zoom pedig ennek hála óriásit kaszálhatott. 

A Zoom már a tavalyi évre sem panaszkodhatott, hiszen minden negyedévben egy kicsit növekedett a bevételük. Aztán jött a korona, vele pedig egy olyan időszak, amikor gyakoribbá váltak a videós beszélgetések, mint a személyes találkozások, és ez a tendencia szépen megmutatkozott a Zoom bevételében is: egészen pontosan az utolsó negyedév – amely a gyakorlatban a 2020. május 1-je és július 31-e közti időszakról ad számot –

355 százalékkal több bevételt eredményezettet
, amely egészen hihetetlenül hangzik.

Azt pedig, hogy a Zoom mennyire felfelé ívelő tendenciát mutat, mi sem szemlélteti jobban, mint hogy a CNBC amerikai gazdasági hírcsatorna szerint a Zoom piaci kapitalizációja egy évvel korábban 25 milliárd dollár volt, ma pedig 129 milliárd dollárt ér a vállalat. Többet, mint az IBM vagy az AMD félvezetőgyártó.

zoom
Forrás: HVG

Persze, itt sem ment minden zökkenőmentesen, hiszen minél többen kezdték el használni, annál több hiányosság derült ki a szoftverrel kapcsolatban, például olyanok, hogy közel sem olyan megbízható a titkosítása, mint ahogy azt elsőre gondolnánk. Emellett olyanra is akadt példa, hogy az alkalmazás kéretlenül megosztotta a felhasználók adatait a Facebookkal. Ezekből az okokból kifolyólag akadnak vállalatok – például a Google, a SpaceX vagy a NASA -, amelyek megtiltották beosztottaiknak a Zoom használatát.

A SensorTower elemzőcég szerint az idei második negyedévben a Zoom átlagosan 148,8 millió aktív (havonta legalább egyszer belépő) felhasználóval bírt, amely éves szinten 4700 százalékos bővülést jelent a cég számára.

Forrás: HVG

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!