Ha sokat számítógépezünk tipikus tünet lehet az ún. számítógép-fejfájás, ami ellen most mutatunk néhány gyors trükköt. 

Az emberek egy jelentős része a számítógép monitora előtt ülve végzi a munkáját, ami nap mint nap jelentkező kellemetlen, tompa, néha erős lüktető, görcsös tarkótáji, esetenként homloktáji-halántéktáji fejfájással járhat. Ennek egyik oka, hogy szemünk izmai görcsösen megfeszülnek, ha órákon át mereven nézzük a monitort. Az éles látásért a szemek izmai a felelősek, amelyek begörcsölhetnek a merev, folyamatos nézéstől – ez pedig bizony fejfájást idézhet elő.

És, akkor még nem beszéltünk arról, hogy a számítógép előtt ülve nyakunkat rendellenesen, mereven tartjuk, ami a nyakizmok görcsét okozza, a szempanaszok egy részét pedig az említetteken kívül még a rossz fényviszonyok és a légkondicionáló is fokozhatja. Ha már nincs mit tenni, és fellépett a számítógép-fejfájás vagy csak szeretnénk azt megelőzni, akkor a lentebb említett tippeket érdemes kipróbálni!

számítógép-fejfájás
Forrás: Allied Pain
  • félóránként néhány percre tekintsünk el a monitorról
  • válasszunk ki egy távoli pontot és nézzük azt lazán, tekintsünk a szemünkkel minden irányba, anélkül, hogy bármit mereven néznénk
  • masszírozzuk át a homlokunkat, halántékunkat, ehhez használhatunk gyógynövényes krémeket is
  • lehet izomlazító hatású illóolajokat párologtatni
  • időnként körözzünk a fejünkkel
  • a törvényben előírt óránkénti 10 perces szünetet valóban használjuk ki,k például arra, hogy relaxációs, lazító gyakorlatokat végzünk

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!