Kép: Techeblog

A Mercedes szeretné, ha a közúti fuvarozásban is kisebb lenne a környezetterhelés, ezért nyit a hidrogén üzemanyagcellák felé. 

Még néhány év, és talán a kamionok frontján is felbukkanhat az alternatív hajtás a belsőégésű motorok helyett. Legalábbis úgy néz ki, hogy 2023-ban érkezik a Tesla Semi, de ami még érdekesebb, hogy a Mercedes-Benz GenH2 is. Ennek fontossága nem kíván részletezést a hosszútávú szállítmányozásban. A Mercedes fejlesztése a hidrogén-üzemanyagcella irányába indult el, ami azt jelenti, hogy egyetlen tankkal 1000 kilométert képes a szerelvény megtenni. Itt az általánosan elfogadott 40 tonna összsúlyra, és 25 tonna hasznosra vonatkozik a számadat. A kinézettel most ne foglalkozzunk, mert elég furának tűnik, de valószínűleg azért, mert nem hagyományos hajtású, így nincs szüksége hűtőrácsra. Ettől függetlenül persze olyan, mintha valamelyik bugyutább Star Wars karakter ihlette volna, de ne is törődjünk ezzel.

A meghajtás a két folyékony hidrogén tankból érkezik egy combos, magas hatásfokú üzemanyagcellás rendszeren keresztül. A Daimler elmondta, hogy szakértői a folyékony hidrogéntartályok fejlesztése terén meglévő szakértelemre építenek, valamint szorosan együttműködnek egy másik partnerrel. Andreas Scheuer szövetségi miniszter szerint a német utakra nulla szén-dioxid-kibocsátású tehergépjárműrvekre van szükség. A GenH2 Truck mellett a Mercedes most mutatta be elöször a tisztán akkumulátoros hosszú távú teherautóját, a Mercedes-Benz eActros LongHaul-t is. Martin Daum, a Daimler Truck AG igazgatóságának elnöke közölte, folyamatosan kutatják a CO2-semleges szállítás lehetőségeit, különös tekintettel az elektromos hajtásra és a hidrogénalapú üzemanyagcellákra. Kíváncsian várjuk, hogy a többi ismertebb gyártó mikor, milyen technológiával fog előrukkolni a fenntartható fejlődés jegyében.