A Baby Boom hivatott bemutatni, hogy kilenc év múlva milyen gépre szállhatunk annak érdekében, hogy hangsebesség felett utazhassunk. 

Az elmúlt hónapokban nagyon kevés jó hír érkezett a polgári repülés háza tájáról, ami a koronavírus  a légiközlekedési ágazatban, a repülőgépek földi vagy korai nyugdíjazásba szorultak. A Boom Supersonic gépe azonban megmutatja, hogy azért van fény az alagút végén. Több mint 50 évvel azután, hogy a világ első szuperszonikus utasszállító repülőgépe, a Concord levegőbe emelkedett, a denveri székhelyű start-up történelmet ír az első önállóan kifejlesztett szuperszonikus repülőgépével, mely XB-1 nevet kapta. Maga a gép majd csak valamikor 2029-ben fog szolgálatba állni, azonban a Baby Boom névre keresztelt 21 méter hosszú, és 6,4 méter fesztávú kicsinyített mása már létezik.

Kép: Boom Supersonic

A Baby Boom a majdan létrejövő Overture nevű gép 1:3 méretarányú prototípusa, és maximális sebessége 2,2 Mach, így mindössze három óra és 30 perc alatt lenne képes Londonból New Yorkba repülni. Blake Scholl, a Boom Supersonic alapítója és vezérigazgatója a úgy fogalmazott, hogy a történelem első önállóan kifejlesztett szuperszonikus sugárhajtóművével rendelkeznek. Van továbbá egy összeszerelt repülőgépük minden olyan technológiával, amely ehhez szükséges. Tehát nem egy darab papír, vagy számítógépes renderelés, hanem létező modell.

Kép: Boom Supersonic

Olyan repülőgép, amelyet úgy terveztek, hogy elég biztonságos a szuperszonikus repüléshez. Az XB-1-et három, a General Electric által tervezett J85-15 hajtómű viszi előre, amelyek több mint 50 000 Newton tolóerőt szolgáltatnak, lehetővé téve a hangsebesség feletti repülést. A Boom csapata szerint a repülőgép szén-kompozit váza lehetővé teszi, hogy megőrizze szilárdságát és merevségét a szuperszonikus repülésre jellemző magas hőmérsékleti és feszültségi értékei mellett is. Az 55–75 fő befogadására tervezett Overture több mint 500, elsősorban a tengeren átívelő útvonalra fog összpontosítani.

Egy Los Angeles – Sydney távhoz elég lesz mindössze 8,5 óra, ami jelentős időbeni rövidülést jelent. A 200 millió dolláros árcédulával rendelkező repülőgép már eddig is 6 milliárd dollár értékű előrendelést mondhat magáénak. Méghozzá olyan cégektől mint a Virgin Group, vagy a Japan Airlines.