A Baby Boom hivatott bemutatni, hogy kilenc év múlva milyen gépre szállhatunk annak érdekében, hogy hangsebesség felett utazhassunk.
Az elmúlt hónapokban nagyon kevés jó hír érkezett a polgári repülés háza tájáról, ami a koronavírus a légiközlekedési ágazatban, a repülőgépek földi vagy korai nyugdíjazásba szorultak. A Boom Supersonic gépe azonban megmutatja, hogy azért van fény az alagút végén. Több mint 50 évvel azután, hogy a világ első szuperszonikus utasszállító repülőgépe, a Concord levegőbe emelkedett, a denveri székhelyű start-up történelmet ír az első önállóan kifejlesztett szuperszonikus repülőgépével, mely XB-1 nevet kapta. Maga a gép majd csak valamikor 2029-ben fog szolgálatba állni, azonban a Baby Boom névre keresztelt 21 méter hosszú, és 6,4 méter fesztávú kicsinyített mása már létezik.

A Baby Boom a majdan létrejövő Overture nevű gép 1:3 méretarányú prototípusa, és maximális sebessége 2,2 Mach, így mindössze három óra és 30 perc alatt lenne képes Londonból New Yorkba repülni. Blake Scholl, a Boom Supersonic alapítója és vezérigazgatója a úgy fogalmazott, hogy a történelem első önállóan kifejlesztett szuperszonikus sugárhajtóművével rendelkeznek. Van továbbá egy összeszerelt repülőgépük minden olyan technológiával, amely ehhez szükséges. Tehát nem egy darab papír, vagy számítógépes renderelés, hanem létező modell.

Olyan repülőgép, amelyet úgy terveztek, hogy elég biztonságos a szuperszonikus repüléshez. Az XB-1-et három, a General Electric által tervezett J85-15 hajtómű viszi előre, amelyek több mint 50 000 Newton tolóerőt szolgáltatnak, lehetővé téve a hangsebesség feletti repülést. A Boom csapata szerint a repülőgép szén-kompozit váza lehetővé teszi, hogy megőrizze szilárdságát és merevségét a szuperszonikus repülésre jellemző magas hőmérsékleti és feszültségi értékei mellett is. Az 55–75 fő befogadására tervezett Overture több mint 500, elsősorban a tengeren átívelő útvonalra fog összpontosítani.
Egy Los Angeles – Sydney távhoz elég lesz mindössze 8,5 óra, ami jelentős időbeni rövidülést jelent. A 200 millió dolláros árcédulával rendelkező repülőgép már eddig is 6 milliárd dollár értékű előrendelést mondhat magáénak. Méghozzá olyan cégektől mint a Virgin Group, vagy a Japan Airlines.


