Rengeteg kritika éri a céget, és tény, hogy a Netflix nem úgy viselkedik, mint korábban.

Az most már tény, hogy a Netflix, mint az egyik, filmek, sorozatok online streamelésével foglalkozó cég örökre megváltoztatta a médiafogyasztási szokásokat. A cég üstökösként tört fel, szexivé és trendivé vált, köszönhetően annak, hogy meg mertek lépni egy csomó forradalmi lépést. Mindennek elszenvedői a hagyományos tévétársaságok voltak, amelyek komolyan megszenvedték az ilyen típusú szolgáltatások robbanásszerű elterjedését.

A Netflix a korai időszakban felrúgott egy csomó szabályt, és ez a stratégia sikeresnek bizonyult. Bele mertek vágni eszementnek tűnő ötletekbe a biztonsági játék helyett, és ez bevált. Mindenki másnál jobban bíztak az online elérés erejében, az appban, az okostévék webes funkcióiban és ez is bejött. Most viszont számos jel arra utal, hogy a cég is kezd eldínósodni. A vállalat rengeteget költ saját tartalom előállítására, viszont egymás után kaszálja el az érdekesnek tűnő, konvenciókat áthágó, de eleinte nem túlságosan népszerű sorozatait.


Ennek a stratégiának legutóbbi áldozata a The OA nevű széria, amelynek kinyiffantását már komoly tiltakozás is övezte. De hasonló sors várt a Glow-ra, a A Sötét Kristály – Az ellenállás korára, vagy az Egyszerre egy napra is. A Netflix úgy tűnik, hogy egyre kevesebb időt ad a saját gyermekeinek a bizonyításra, és könyörtelenül előveszi a kaszát. Mindez érthető lenne akkor, ha a vállalatnak komoly pénzügyi problémái lennének, ám erről szó sincs. Legalábbis a jelek szerint, hiszen a cég a közelmúltban kötött több száz millió dolláros üzletet Ryan Murphy-vel, aki egyébként egy tipikus régivágású hollywoodi arcnak számít. Kicsit úgy tűnik, mintha a Netflix megpróbálna rámenni nagyon arra, hogy egy Jóbarátok vagy Maffiózók szerű sikersztorit kovácsoljon. A Stranger Things kicsit ilyen volt, de az alapötlet és a megvalósítás is alapvetően különbözött a Nagy Tévés Bombáktól.

Indul az ellenállás?

Kérdés az, hogy ehhez mit szól majd a nagyközönség. Az tény, hogy ma már a Netflix nem különösebben divatos vagy trendi. Az egész világ rá van kattanva, az ilyen jellegű szolgáltatásokra, és valahol teljesen érthető a konszern álláspontja, hogy mindent a popularitásnak rendel alá, még akkor is, ha ezzel elveszti a saját arculatát. Viszont az is igaz, hogy egyre többen tiltakoznak a Netflix “új” irányvonala ellen. Főként az USA-ban bontakozott ki egy mozgalom, amelynek keretein belül egyre többen szidják a szolgáltatást a nagy online felületeken. Sokszor éppen azok a legvehemensebbek, akik már a korai időktől rajongónak számítottak. Sőt, már éhségsztrájkra is volt példa, az egyik sorozat törlése miatt, ami azért kicsit túlzásnak tűnik.

Lehet, hogy a probléma az, hogy a Netflix túl hamar túl sokat akart. Az utóbbi időben tényleg elkezdték önteni a saját kontentet, és az embernek sokszor már nincs cérnája válogatni, és átsiklik a potenciálisan neki tetsző tartalmak felett. A mi tapasztalatunk az, hogy az utóbbi időben megnőtt a számunkra érdektelen anyagok száma (ez nem kritika, nem azt mondjuk, hogy rosszak ezek), illetve gyakran kezdünk el valamit nézni, hogy aztán egy-két epizód után lelőjük. Lehet, hogy a Netflix végül saját csapdájába esik, de hogy ez tényleg így van-e, arra csak az idő adhat választ.

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!