Az Instagramnak elege lett a szabálysértő influenszerekből, akik nem vagy nem megfelelő formában jelzik, ha szponzorált tartalmakat posztolnak.
Az új, szigorú szabályozás hátterében az áll, hogy a különböző márkák a véleményvezéreken keresztül reklámozzák termékeiket, a reklámok után pedig az influenszerek markát nem egy esetben szép summa üti. Ezzel mellesleg nem is lenne baj, azzal azonban már annál inkább, hogy egyesek elfelejtik megjelölni a szponzorált tartalmaikat, vagy ha meg is jelölik, nem a szabályoknak megfelelően teszik mindezt.
A fizetett tartalmak már jó ideje igen népszerűek az Instagaramon, lényegében azért is, mert nem sokban különböznek a véleményvezérek által kirakott többi posztoktól. Az Instagramnak a szponzorált tartalmakat illetően azonban betelt a pohár, és beszigorít ezekkel kapcsolatban: az influenszereknek egyértelműsíteni kell, ha ilyen tartalmakról esik szó, ezek szabályszerű működésére, pedig új algoritmusok is munkába lendülnek majd az oldalon, amelyeknek a potenciális hirdetési tartalmak észlelése lesz a feladatuk.
A Verseny- és Piacfelügyeleti Hatóság (CMA) által végzett vizsgálat kimutatta, hogy sok tartalomalkotó nem tartja be a szabályokat: a múlt hónapban a kutatás szerint az Instagramon az influenszerek „több mint háromnegyede” próbálta így vagy úgy elsummákolni sponzorált tartalmaikat.
Sara Tasker, Instagram coach szerint a szabálysértés oka elsősorban az, hogy az véleményvezérek nem akarják, hogy a hirdetések miatt elpártoljanak tőlük a követők amiatt, hogy megvásárolt tartalmakat látnak kedvencüktől.
[sc name=”facebook” ]