Kép: Samsung

Már nem azokat az időket éljük, amikor egy tévékészülék akár évtizedekig kiszolgálta az igényeinket. A Samsung felméréséből kiderül, mi motiválja a hölgyeket és az urakat a csere esetén. 

A Samsung felmérésében résztvevők 97 százaléka rendelkezik televízióval, amelyből 75 százalék kettő vagy annál több készüléket tart az otthonában. A reprezentatív kutatásából többek között kiderül, hogy milyen szempontok alapján választják ki a háztartás legújabb tagját a vásárlók, hány éven át használják,
mi történik vele, amikor már nincs rá szükség, illetve, hogy melyek a leggyakoribb indokok, amelyek miatt megválnak a fogyasztók a készüléküktől. Kiderült, hogy egy átlagos tévékészülék élete a háztartásban 3-5 év, miközben az okosfunkciók miatt eltérő célokra használják.

A televíziók elsődleges szerepe a szórkaztatás, kikapcsolódás, illetve az információszerzés. Népszerű felhasználási mód továbbá a zenehallgatás és a játék, de a hölgyek egyre nagyobb arányban használják otthoni sportolásra. Kiderült az is, hogy a már megunt, elavult, vagy feleslegessé vált készülékeket illetően eltérőek az elképzelések. A válaszadók egyharmada jellemzően elajándékozza a régi készüléket, és főleg a fiatalabb korosztály
tesz így, míg az idősebbekre jellemzőbb, hogy a már nem használt televíziót hulladékudvarba adják. A Samsung kiderítette azt is, hogy mindössze a megkérdezettek 5 százaléka vásárol új készüléket régi televízió visszavásárlási akció keretein belül.

Kép: Samsung

Az új tévé vásárlásakor leggyakoribb érv, hogy a meglévő eszköz a felhasználók véleménye szerint technológiailag elavult vagy egyszerűen csak elromlott, és nem vesződnek a javíttatással. Az elmúlt két évben a válaszadók 36 százaléka vásárolt új televíziót. A magyar nők többségében azért vesznek másikat, mert a korábban használt készülék elromlott, míg a  férfiak inkább fejlesztés céljából ruháznak be egy újba. Számukra fontosabb, hogy a legújabb technológiákat tudják használni. Egy új tévé vásárlásakor a technológiai adottságok fontosabb szempontok, mint az ár vagy a márka, derül ki a felmérésből. A technológiát tekintve a képélesség mellett lényegesek az olyan okosfunkciók, mint az internetkapcsolat, a különböző streaming szolgáltatások elérése, illetve az alkalmazások kezelése, véli a válaszadók 64 százaléka.

Vásárláskor a magyarok számára a technológia mellett a készülék megjelenése is kiemelten fontos. Közel ötven százalék számára kiemelten fontos szempont a dizájn és az összhatás, míg az anyag, vagy a talp formája mindössze 20 százaléknál befolyásolja a döntéshozatalt. Ahogy korábban írtunk róla, a vírushelyzet miatti bezártság egyébként is átértékeltette velünk a tévék szerepét, hiszen míg korábban sokaknál csupán háttérzaj volt, mostanra egyre többen használják ki az intelligens funkciókat.