Serial 1: ilyen a Harley-Davidson első elektromos bringája

A Serial 1 habár elektromos kerékpárként született meg, mégis ügyesen hozza azokat a látványelemeket, amik a Harley-Davidson motorjaira jellemzőek. 

Nagyon ötletes, ahogy a H-D házon belüli Serial 1 Cycle Company oldalága megalkotta az e-bike-ot, hiszen ránézve rögtön a cég egészen korai időszaka juthat eszünkbe. A név egyébként is a történelem előtt tiszteleg, hiszen a gyártó első motorja a 1903-ban a Serial Number One nevet viselte. Azokról az időkről beszélünk, amikor a motorkerékpár csak annyiban különbözött egy biciklitől, hogy a pedálok előtt ott volt a nem túl nagy motor. A spin-off cég igazgatója, Aaron Frank úgy fogalmazott, hogy amikor a Harley-Davidson 1903-ban kijött az első modelljével, az egész világon megváltoztatta a motorozást, és szeretnék, ha ez most újra megtörténne, csak egy másik szegmensben.

Ahogy látható, a középre helyezett motor nem láncon, hanem ékszíjon keresztül hajtja a hátsó kereket, a lámpákat pedig a vázba integrálták. A fékezésről kétdugattyús hidraulikus tárcsafékek gondoskodnak, a megfelelő kényelemről pedig a Brooks bőrnyereg, és a valóban ízléses bőr markolatok gondoskodnak. Arra azonban, hogy az első – kereskedelmi forgalomban kapható – modellek feltűnjenek, mér várni kell, hiszen erre csak valamikor 2021. márciusában kerül majd sor. Továbbá fontos információ, hogy az sem biztos, a nagyobb számban gyártásba kerülő modellek pontosan úgy fognak kinézni, mint az, amit most látunk.

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Picture of RG

RG

RG is hírező, és emellett nagy szenvedélye a repülés. Ikarosznál egy szinttel jobban nyomja, ugyanis szintén motor nélkül próbálkozik. Vitorlázórepülő. Szóval, ha szimulátorokról, vagy repülős appokról olvastok, azt szinte biztos, hogy RG írta.

Ezeket olvastad már?