Az OLED LG CX legkisebb változata akár monitorként is használható, és ráadásul kitömték egy csomó, játékosok számára fontos funkcióval.
OLED televíziók a paneleket gyártó LG jóvoltából már évek óta megvásárolhatóak. Ám ezek túl nagyok voltak ahhoz, hogy számítógépek mellett monitorként is lehessen használni őket. Az LG viszont az év elején bejelentette, hogy 2020-ban végre színre lép a minden korábbinál kisebb OLED televízióival, aminek hallatán felbolydult a globális játékos közösség.
A cég a nyár végén tényleg piacra is dobta első ilyen termékeit, egészen pontosan a 48 inches képátlóval bíró, HDMI 2.1 csatlakozóval felszerelt, CX sorozatba tartozó modelleket. Az érdeklődést jól mutatja, hogy az előrendelhető példányok egyetlen perc (!!!) alatt elkeltek, és a várakozásoknak megfelelően tényleg elsősorban a gamerek csaptak le a termékre. Mi is megnézhettünk egy példányt élőben, és megnézhettük, hogy mik is azok az extra funkciók a méret mellett, amelyek a játékosok számára különösen vonzóvá tehetik ezt a terméket.
Az OLED előnyei
Az alkalmazott OLED képalkotási technológia sajátossága, hogy a fényerő képpontonként egyedileg vezérelhető, sőt, akár ki is kapcsolható. Ennek következtében az ilyen termékek, így az új „gamer tv”, azaz az LG CX 48 inches változata is képes a hibátlan, 0 nit fényerejű fekete, és ezáltal a végtelen valós kontrasztarány megteremtésére. E megoldás másik előnye, hogy nincs állandó, átderengő háttérvilágításból fakadó fátyolosság érzet. A színek belülről ragyognak, markánsak erőteljesek. Az OLED eljárásból fakadóan a betekintési szög hibátlan, ez pedig játékok esetén is fontos lehet, ha többen ülik körbe a képernyőt.
Beégés?
Az OLED kapcsán még mindig elő-előkerül a beégés kérdése. A mai modern készülékeket, így ezt a tévét is felszerelték már olyan védelmi mechanizmusokkal (pixeeltolás, pixelátmosás stb), amelyek megakadályozzák, hogy kialakuljon ez a zavaró jelenség, még akkor is ha huzamosabb ideig ugyanazok a tartalmi elemek jelennek meg a képernyőn.
Gamer funkciók a 48″-es LG CX tévében
Jobb mozgásmegjelenítés
A készülék maximális képfrissítési rátája 120 Hz, ami azt jelenti, hogy ennyi képkockát (frame) képes megjeleníteni másodpercenként, ami pont a duplája annak, amit a hagyományos modellek ma produkálnak. Ez pedig azt jelenti, hogy amennyiben a csatlakoztatott számítógép vagy konzol hardvere is képes erre, akkor a játékoshoz a képi információk hamarabb jutnak el, ami döntő lehet a játékok során. Ezen kívül az sem mellékes, hogy a magasabb képfrissítési rátának köszönhetően a mozgásmegjelenítés is jobb, a látott kép sokkal folyamatosabbnak tűnik. Ezáltal jobban irányíthatóak a játékok, és élvezetesebb is a képet nézni.
Dinamikusan változó képfrissítési ráta
A készülék támogatja az úgynevezett VRR (Variable Refresh Rate) funkció használatát. Ez azt jelenti, hogy ha a HDMI 2.1 csatlakozóra érkező képi jel nem egyenletes frekvenciájú, akkor ahhoz a képernyő is igazodik, és olyan képfrissítési frekvenciával dolgozik. Azaz, ha egy másodpercben például csak 80 képkocka érkezik, mert a hardver képtelen előállítani többet, akkor a tv is 80 Hz-en üzemel. Ha pedig a következő másodpercben már 102 képkocka jön, akkor a tv automatikusan átvált 102 Hz-re. Ennek köszönhetően pedig elkerülhető a frame-k duplázása, a látott kép folyamatos lesz, mentes a szaggatástól és a zavaró képtöredezettség effekttől. Az LG CX gamer tv egyébként G-Sync minősítésű, azaz az ilyen technológiát használó videókártyákkal is képes együttműködni.
Alacsony input lag
A millisecundumban (ms) megadott input lag, vagy más néven bemeneti késleltetés mutatja meg, hogy egy adott termék milyen gyorsan képes a beérkező képi jelek megjelenítésére.
Amennyiben ez a szám magas, akkor a felhasználó úgy fogja érzékelni, hogy a vezérlőeszközökön (egér, billentyűzet, kontroller) kiadott parancsok, csak kis csúszással realizálódnak a kijelzőn. Emiatt pedig romlik a játékélmény, sőt gyakran emiatt rosszabb lesz az elért eredmény is. A 48 hüvelykes, játékosokra (is) optimalizált LG CX tv e téren nagyon jól teljesít, ugyanis a minimális input lag mindössze 11,4 ms, ami kiemelkedően jó értéknek számít ma.
Alacsony válaszidő mód
Az integrált ALLM (Auto Low Latency Mode), azaz az automata alacsony válaszidő mód nevű szolgáltatás sem hiányzik a készülékből. Amennyiben az elektronika úgy érzékeli, hogy játékot indított el a felhasználó (ezt a beérkező jelek alapján tudja megállapítani), akkor automatikusan úgy módosítja a beállításokat, hogy az input lag a lehető legkisebb legyen.
Tehát például kikapcsolja a különféle képmódosító szolgáltatásokat, és optimalizálja a processzor teljesítményét.
Visszajelzések
Mint látható tehát, a tudása alapján a legkisebb LG CX OLED televízió papíron tényleg nagyon jó szolgálatot tehet a játékoknál is. Mi is ezt tapasztaltunk a gyakorlati próba során, illetve azon felhasználók visszajelzései is nagyon pozitívak világszerte, akik már beszereztek egy ilyen terméket. A 48″-es OLED tv nagy siker, nem lennénk meglepve, ha jövőre még több ilyen modell bukkanna fel.
[sc name=”facebook” ]