Sokan gondolják úgy, hogy a Formula E a legalja annak, amit egykor a Forma-1 jelentett, ettől függetlenül az Audi megmutatta legújabb elektromos versenyautóját.
Többen kíváncsian ráncolták homlokukat, mikor évekkel ezelőtt először merült fel az elektromos formaautózás, a Formula E ötlete. Aztán eljött az éles versenyek ideje, és be kell vallani, még unalmasabb, mint maga a Forma-1. Ettől függetlenül el kell ismerni, hogy az elektromos autózásra alapozott versenysorozat technológiai érdekességfaktora fordította arányos a futamok izgalmával.
Ebbe a közegbe érkezett meg a 2021-es Audi E-Tron FE07 Formula E versenyautó, ami karcsúbb és hatékonyabb, mint bármikor eddig, az új MGU05 motorgenerátornak köszönhetően. Ez a teljesen elektromos hajtáslánc 335 lóerőt generál, amelyet „támadási módban” 382 lóerőre lehet növelni.
Ezzel a 0-100 km / h sprintet 2,88 másodperc alatt futja, csúcssebessége pedig 240 km/h. A mérnöki csapat az erőátviteli rendszer 95% feletti általános hatékonyságát érte el, de az új MGU inverteregységé még ennél is jobb a maga 97 százalékával.
Maga az autó pedig 35 kilóval könnyebb, mint elődje, tehát nem csak erőből és hatékonyságból sikerült többet kihozni, hanem karcsúsításból is.
Az Audi e-tron FE07 vadonatúj elektromos hajtáslánccal rendelkezik, amelyet házon belül fejlesztett az autógyártó. Az utóbbi években a hajtáslánc folyamatosan optimalizált változatát használták, amit a technológiai partner Schaefflerrel közösen fejlesztettek ki.
Most azonban az új MGU invertert a semmiből kalapálták össze, és Stefan Aicher, a cég Sport e-Drive fejlesztési vezetője szerint a projekt minden területén elmentek a határokig.
[sc name=”facebook” ]