Mindez leginkább azért érdekes, mert a Taycan 4S ugyanúgy elektromos, mint a Model S, ugyanakkor utóbbi már elég combos verdákat utasított maga mögé.
Tudjuk, hogy az autózás nem mindenkit érdekel, és még a rajongói között is akadnak olyanok, akiket az elektromos járművek teljesen hidegen hagynak. El is lehet ismerni, egy Renault Zoe, vagy egy Nissan Micra valóban könnyedén alatta marad az ingerküszöbnek. Sőt, tömeges elterjedésével a Tesla Model S-re sem mutogatunk már ujjal, ha meglátjuk az utcán. Ugyanakkor ha Elon Musk autója egy Porsche Taycan 4S ellen méri össze tudását, az már elég érdekes dolog lehet. Főleg úgy, hogy van még ott egy Lamborghini Huracan Performante, egy McLaren 540C, valamint egy Aston Martin DBS Superleggera Volante.
Valójában a Tesla és a Taycan küzdelme nem nevezhető egyenlőnek, hiszen előbbinek a Performance kivitele 762 lóerőt tud, míg a Porsche járműve 530-cal rendelkezik. A benzines szörnyekkel sincs másként, mivel a lóerejük átlaga 600-ra rúg, az pedig nem kevés. A Porsche Taycan 4S mozgási energiája a 93 kWh-s akkumulátorból ered, ami 33 darab LG Chem modulból áll, összesen 396 cellával. Ezekkel a kondíciókkal környezeti feltételektől függően 320 – 524 kilométer tehető meg egy feltöltéssel. Végsebessége 250 km/h, álló helyzetből pedig 4,0 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-s sebességre. És ha valaki egy ilyen autó vásárlására adná a fejét, jó, ha van a pénztárcában nagyjából 37 millió forint, mert ott kezdődik az alapmodell.