Elképesztő népszerűségnek örvendenek az okoseszközök a magyarok körében – derül ki a Huawei Technologies Hungary közel nyolcezer választ összesítő online felméréséből.
A Huawei Technologies Hungary online felmérése arra kereste a választ, hogy mennyire népszerűek itthon a különféle okoseszközök, mi alapján választjuk ki őket, és mely funkciókat használjuk a leginkább. A közel nyolc ezer választ összesítő kutatás szerint a válaszadók 63 százaléka visel okosórát, vagy okoskarkötőt, 54 százalékuknak van vezeték nélküli fülhallgatója, a megkérdezettek 12 százalékának pedig okosmérlege, vagy vérnyomásmérője is. Az eszközöknek a sportolásban és az egészségmegőrzésben vesszük a legnagyobb hasznát: a felhasználók kétharmada használja eszköze edzésfunkcióit, 57 százalékuk pedig rendszeresen méri vele a véroxigén-szintjét is.
A felmérés szerint a válaszadók közel 63 százaléka rendelkezik okosórával és okoskarkötővel, 54 százalékuk pedig használ vezeték nélküli fül-, vagy fejhallgatót. Az eszközök vásárlásánál a a legfontosabb szempont a kompatibilitás, azaz a válaszadók 64 százaléka az alapján választ, hogy az egyszerűen összekapcsolható-e a már meglévő okostelefonjaival, számítógépével és egyéb eszközeivel. Szintén fontos emellett a hosszú üzemidő, 63 százalékuk számára ez a vásárlás egyik elsődleges kritériuma, majd ezt követi a termék ára (59%), valamint a kényelem – 57,5 százalék tartja a vásárlásnál szempontnak, hogy az okoseszköz kényelmes viselet legyen. A márka és a design nem kiemelt szempont (41% és 39,9%), ahogy a termék különleges, egyedi funkciója sem (23,5%).
Az okosórákat és az okoskarkötőket legtöbben a sportoláshoz vagy egészségügyi funkcióik méréséhez használják. Az edzéshez vagy futáshoz a felhasználók 63 százaléka használja okoseszközét, 77 százalékuk pedig kifejezetten örülne, ha készüléke vízálló lenne. Az alvásfigyeléshez, vagy a véroxigén szint méréséhez 57 százalékuk választja a sokat tudó hordozható készülékeket, ugyanakkor sokan (60%) nézik meg rajtuk az okostelefonjukra érkező értesítéseket is. Ezen kívül a rövid telefonhívásokat (28,5%), valamint a telefonjuk alapfunkcióinak elérését (30%) is ezen végzik. A telefonba épített okos asszisztenst azonban alig (5,7%) hívják elő. Az okosórás fizetési lehetőséget még kevesen használják (13,5%), azonban egyre többen szeretnék kipróbálni a fizetést lehetővé tévő technológiákat.
[sc name=”facebook” ]