A statisztikák szerint egyre lentebb csúszik a Huawei Kínában is, a Vivo és az Oppo az úr.
A Counterpoint Research elemzőinek adatai szerint a kínai mobilpiacon immáron a Vivo a legnagyobb szereplő. A 11. heti eladási adatok alapján a Vivo 24 százalékos piaci részesedéssel bír a járvány előtti szintre visszatért kínai szektorban. Az Oppo kezében 21 százalék van, a Huawei pedig már csak 15 százalékon áll.
A Vivo az 5G-s készülékek piacán különösen népszerűnek bizonyult Kínában, és az Oppohoz hasonlóan Európában is egyre jobban terjeszkedik. Érdekesség, hogy mindkét gyártó egyazon anyagcég alá tartozik.
Az amerikai szankciók miatt a Huawei lassan teljesen eltűnik a mobilpiacról, és úgy fest, hogy Kínában is lejtőre került. Nemrég bejelentették, hogy sertésztenyésztéssel (AI-alapú rendszereket biztosítanak) és elektromos autók rendszereivel foglalkoznak majd, ezekben szabadabban működhetnek a korlátozások mellett is.
[sc name=”facebook” ]
Fotó: Vivo, Android Authority