Elindult az Apple fizetős podcastja, amellyel reklámmentes, korai vagy éppen extra tartalmakat érhetnek el az előfizetők.
Egy ideje már pletykálták, mikor az Apple Spring Loaded című tavaszi eseményén végül hivatalosan is megerősítette, hogy podcast-szolgáltatását minőségibb műsorokkal, előfizetéses struktúrával is megtámogatná. Bár a cég eredetileg az iOS 14.6 kiadásával párhuzamosan szerette volna elindítani mindezt, nem várt technikai problémák miatt végül júniusra csúszott a rajt. A jelek szerint tegnaptól azonban beélesítették és működik az Apple fizetős podcastja.
A lépés célja egyértelműen az, hogy újabb területen is megpróbálják megszorongatni azokat a streaming oldalakat, amelyek a sokféle zenei-albumok mellett podcast-tartalmakat is kínálnak. Bár az Apple alapvetően jótékonykodásról beszél, és a szolgáltatás elindításának okát a tartalomgyártók támogatására hegyezték ki, a vállalat természetesen ezúttal is a jól megszokott 30 százalékot kanyarítja le magának, ahogy azt App Store egyéb alkalmazásaiban is teszi.
A vállalat egyik nagy konkurense a jól ismert Spotify, akinek jóval az Apple előtt sikerült élesíteni saját, podcastekre szabott előfizetéses modelljét. Ráadásul az árazással is előrébb járnak: míg az Apple a fentebb is említett 30 százalékot zsebeli be, addig az európaiak az első két évben a teljes előfizetéses összeget átruházzák az előállítóra, és csupán ezt követően tartanak meg maguknak 5 százalékot.
[sc name=”facebook” ]