A YouTube ígéretéhez híven elkezdi megjutalmazni azokat a tartalomgyártókat, akik népszerű videókat készítenek a YouTube Shorts-ba.
A tavaly szeptemberben bejelentett és július óta itthon is elérhető YouTube Shorts lényegében a népszerű kínai videómegosztó, a TikTok egyfajta klónjaként fogható fel. A dolog lényege, hogy a felhasználók rövid videókat oszthatnak meg a YouTube felületén, és böngészhetnek a sok millió mások által feltöltött tartalmak között. A vállalat még májusban jelentette be, hogy nagyjából 100 millió dolláros, azaz 30 milliárd forintos alapot hozott létre, melyet a legnépszerűbb alkotók között osztanak szét 2021-2022 folyamán.
A YouTube pedig tartja az ígéretét, ennek bizonyítékaként ugyanis egy újabb részlettel rukkolt elő arra vonatkozóan, hogyan is képzeli el a pénzosztást. A bejelentés értelmében a tartalomgyártók havonta akár 10 ezer dollárt, azaz nagyjából 3 millió forintot is zsebrevághatnak, ha népszerű rövid videókat gyártanak a cégnek. A vállalat elmondása alapján a kifizetések már ebben a hónapban megkezdődnek.
Az összeg egyébként nem fix, sok minden befolyásolja a nagyságát, például, hogy az adott hónapban hányan készítenek és néznek Shorts videókat, de az sem mindegy, hogy a tartalomgyártó videóit melyik régióból nézik a legtöbben. A YouTube első körben 10 országnak fizet a rövid videókért – az Egyesült Államoknak, az Egyesült Királyságnak, Brazíliának, Indiának, Indonéziának, Japánnak, Mexikónak, Nigériának, Oroszországnak és Dél-Afrikának -, ám ígéretük szerint a jövőben mások is bekerülnek a büdzsébe.
[sc name=”facebook” ][/sc]