A Mercedes-Benz EQE olyan, hogy a sofőr még azt sem látja, mit néz az utas a műszerfalon, maga előtt.
Sokan szokták azt mondani, hogy majd akkor vesznek elektromos autót, ha egyetlen feltöltéssel el tudnak menni Záhonytól Hegyeshalomig, vagy egy plusz töltéssel egészen a horvát tengerpartig. Ezt valójában már egy ideje meg lehet tenni, akár egy Tesla Model S volánja mögött is, de annak, aki jobban kedveli az európai modelleket, vagy csakis a német prémiumokban hisz, még egy kis türelmet tanúsítva ott lesz a Mercedes-Benz EQE. Az 5 centi híján 5 méteres jármű a müncheni rendezésű IAA autószalonon mutatta meg magát, a német gyártó újabb elektromos szereplőjeként.
Az EQE jelenlegi változata 292 lóerővel és 530 Nm-nyi nyomatékkal rendelkezik, amelyet egy 90 kWh-s akkumulátorból nyert energiával állít elő az elektromos motor. Ez elviekben akár 660 kilométeres hatótávolságot jelent, és ha kifogyott a delej, gyortöltőről akár 170 kWh-val is visszatermelhető. Ez azt jelenti, hogy egy hosszabb kávészünetet nyújtózkodással és vizesblokkal megtoldva, akár 500 km-nyi újabb útra elegendő töltés valósítható meg. Ami a belsőt illeti, oda akár EQS Hyperscreen kijelzőt is kérhet a leendő tulajdonos, amit kijelzőként emlegetni tulajdonképpen degradálás. Leginkább azért, mert konkrétan szinte a teljes műszerfal kijelzőként funkcionál, méghozzá az utas előtt is. Így aki az anyósülésben van, akár filmet is nézhet, és teheti mindezt teljes diszkrécióval, hiszen ha a sofőr esetleg odatekint, csak homályosan látja a dolgokat. A Mercedes-Benz típusindító verziói (kettő van belőlük) csak hátul hajtanak, ám a későbbiekben kapható majd összekerekes, minden kereket kormányzó kivitel, valamint erősebb, 680 lóerős kivitel is.
[sc name=”facebook” ][/sc]