A Viber még nyáron jelentette be, hogy világszerte új, kiterjesztett-valóság lencsékkel bővítik a repertoárt, amelyek immáron Magyarországon is elérhetővé váltak.
Ugyan a kiterjesztett valóság (angolul augmented reality, AR) már nem számít újdonságnak, a Viber mögött álló Rakuten viszonylag sokáig várt a dologgal, és csak idén nyáron határozott úgy, hogy a felhasználók világszerte megkapják az AR funkciót. Jó hír, hogy a vállalat több más ország után immáron itthon is elérhetővé tette a hiányolt újítást, mellyel érdekesebbé, szórakoztatóbbá és izgalmasabbá tehető a kommunikáció.
Az új fejlesztéssel különféle eszközöket és textúrákat adhatunk az arcunkhoz, de a hátteret is kedvünk szerint variálhatjuk. Az alkalmazásban olyan extra szépítő megoldások is helyet kaptak, amelyekkel sminket, csillogást vagy új hajat varázsolhatunk magunknak, továbbá állatmaszkok, víz alatti lencse és macskás interakciók is színesítik a hétköznapi interakciót.
„Az elmúlt év során rohamos ütemben erősödött az online kommunikáció, ezzel együtt pedig az igény is megnövekedett a változatos önkifejezésre. Szeretnénk megteremteni a lehetőséget minden felhasználónknak, hogy az AR lencse technológia segítségével éljenek kreatív energiáikkal és minél változatosabban fejezzék ki önmagukat” – nyilatkozta Atanas Raykov, a Rakuten Viber EMENA vezető igazgatója.
A funkció nem kevesebb mint 30 lencsével startolt el itthon, de a tervek szerint a jövőben havonta 50-70 új opcióval bővül majd a repertoár. A pályaválasztás előtt álló diákoknak is készült a vállalat, akik az alkalmazás segítségével játékos, véletlenszerűen generált szakmákkal szórakoztathatják magukat.
[sc name=”facebook” ][/sc]