A kiberbűnözők is kihasználják a Squid Game sikerét, a népszerű dél-koreai sorozatra épülő háttérképes alkalmazás álcája alatt fizetős szolgáltatásokra próbálják beregisztrálni a felhasználókat. 

A Squid Game (magyarul Nyerd meg az életed) elképesztő népszerűségre tett szert, 94 országban vetítették, és a debütálását követő 28 nap alatt 142 millió előfizető volt rá kíváncsi. Ezzel az eredménnyel a vérgőzös dél-koreai produkció a Netflix történetének valaha volt legsikeresebb sorozata lett, letaszítva ezzel a trónról a korábbi csúcstartó Bridgerton (A Bridgerton család) című sorozatot, amelyet az első 28 napban „mindössze” 82 millió előfizető indított el.

A kiberbűnözők persze nem restek kihasználni a rajongók sorozat iránti lelkesedését. Lukáš Štefanko, az ESET kártevőkutatója 200 Squid Game-tematikájú alkalmazásra bukkant a Google Play áruházban, melyek között akadt olyan is, amely a Joker nevű kártevőt tartalmazta. Az említett alkalmazás háttérképpekkel próbálta lépre csalni a felhasználókat, hogy a tudtuk nélkül fizetős szolgáltatásokra regisztráljon be.

Ugyan a Google törölte a problémás programot, 5000 eszközre már így is letöltötték, ráadásul az sem kizárt, hogy más forrásokból továbbra is elérhető maradt a hamis háttérképes alkalmazás.

Fontos megjegyezni, hogy mindez nem egyedi eset: évek óta láthatjuk, hogy a kiberbűnözők kihasználva a rajongók lelkesedését hamis alkalmazásokat, weboldalakat hoznak létre, amelyek jól ismert (ugyanakkor mégis hatékony) csalási módszereket rejtenek.

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!