A Disney a következő azoknak a sorában, akik a metaverzum kiépítésében látják a jövőt.
A metaverzum kifejezés azután vált igazán divatossá, hogy a Meta Platforms (az egykori Facebook Inc.) úgy határozott, Oculus VR-eszközök segítségével kiépít egy digitális világot, ahol a felhasználók kedvükre mászkálhatnak, játszhatnak, barátkozhatnak és dolgozhatnak. Azonban nem a Meta az egyetlen, aki a digitális világ kiépítését tűzte ki célul, az elmúlt hetekben a vállalatok sorra jelentik be saját metaverzumukat.
A Roblox nevű játékuniverzum, az Epic Games videojáték-fejlesztő vállalat, a Microsoft technológiai cég után most a Walt Disney Company is előállt saját metaverzum tervével, amely elgondolásuk szerint a legboldogabb hely lehetne a világon. „Az eddigi erőfeszítésünk csupán egy prológusa voltak annak, hogy még szorosabban össze tudjuk kapcsolni a fizikai és a digitális világot, lehetővé téve a történetmesélést a határok nélküli, saját Disney-metaverzumunkban” – számolt be Bob Chapek, a Disney ügyvezető igazgatója.
Az egeres cég már a Meta bejelentése előtt is kacérkodott a metaverzum kiépítésével: a digitális részleg egykori ügyvezető alelnöke, Tilak Mandadi 2020-ban egy LinkedIn-bejegyzésben beszélt a vidámpark-szerű metaverzum megalkotásáról, ahol a „fizikai és a digitális világ összefolyna„.
A metaverzum kifejezés egyébként nem a Facebook találmánya, Neal Stephenson amerikai sci-fi író használta először 1992-es Snow Crash című regényében.
[sc name=”facebook” ][/sc]