A Nike után az Adidas is a metaverzumba költözik

Három nappal a Nike után, a világ másik ismert sportruházat-gyártója, az Adidas is bejelentette a metaverzumba szánt digitális ruhák piacra dobását. 

Ahogy arról mi is beszámoltunk nemrégiben, a Nike felvásárolta a RTFKT Studios nevű vállalatot, ami digitális térben létező lábbeliket gyárt. A virtuális, eredetiséget igazoló cipők a különböző AR és VR, azaz kiterjesztett és virtuális valóság-alapú világokba készülnek, pontosan csak akkor látszódnak a lábunkon, ha ehhez megfelelő eszköz van rajtunk.


Azonban nem a Nike az egyetlen, aki kikacsint a digitális világ irányába. Az Adidas a napokban számolt be arról, hogy piacra dobja „Irány a metaverzum” elnevezésű kollekcióját, amelyben digitális térben használható ruhák és cipők is helyet kapnak. A német sportszergyártó rajongói klubhoz hasonlította a kollekciót, amellyel a cég legfrissebb, limitált kiadású digitális és fizikai termékeihez kínálnak hozzáférést.

adidas digitális ruhák
Fotó: Adidas

A metaverzum kifejezés egy-két hónappal ezelőtt került be a köztudatba, miután a Facebook (mostani nevén Meta) bejelentette: létrehoz egy virtuális valóságot, ahova az emberek VR-eszközök segítségével léphetnek be, dolgozhatnak, barátkozhatnak és szórakozhatnak az avatárjaikon keresztül. A tervek szerint egy digitális piactér is helyet kap majd a rendszerben, ahol a cégek virtuális szolgáltatásaikkal, javaikkal kereskedhetnek.

Hogy az egész NFT-láz hova fut majd ki, azt nehéz lenne megjósolni, ám az egyértelműen látszik, hogy a kriptobusiness virágzik, és ebből a őrületből a nagyvállalatok sem akarnak kimaradni.

[sc name=”facebook” ][/sc]

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Picture of Benke Éva

Benke Éva

Az ifjabb nemzedék tagja, akikből még nem veszett ki a lelkesedés. Kedvelt témái leginkább a tudomány és a lifestyle területéről kerülnek ki

Ezeket olvastad már?