A Maserati úgy döntött, beleveti magát abba a versenysorozatba, amiben nem tankolják, hanem töltik az autókat, hogy azok visítva száguldozhassanak.
Amikor évekkel ezelőtt felmerült a Formula-E versenysorozat lehetősége, a legtöbb Forma-1 rajongó vagy kiröhögte az egészet, vagy sírva fakadt, a sportág halálát vizionálva. Be kell vallani, az indulás valóban vicces volt, hiszen az autók nem tudták egyetlen töltéssel abszolválni a futamokat, és az elektromos motorok magas hangja is fura volt a máshoz szokott fül számára. De így, 2022-höz érve egészen más a helyzet, hiszen a Formula E versenyautók harmadik generációja lenyűgöző tulajdonságokkal rendelkezik. Példának okáért a járművek az energiájuk körülbelül 40%-át regeneratív fékezésből nyerik, és egy 470 lóerős villanymotor hajtja őket, ami akár 300 km/h feletti sebességet is tud.

A Maserati lesz az első olasz gyártó, amely részt vesz a sorozatban, és így olyan versenytársakkal küzd meg, mint a Porsche, a Mercedes, a Jaguar és a DS. A vállalat 2023-ban tervezi a hivatalos debütálást egy Gen 3 Formula E-vel, ami ígérete szerint az eddigi leggyorsabb lesz. Nem szabad elfelejteni, hogy az olasz autógyártó tekintélyes múltra tekint vissza a versenysportban, hiszen különösen a 20. század első felében meghatározó szerepe volt a szegmensben. A 250F modellét nem más, mint a legendás Juan Manuel Fangio vezette. De ha nem szeretnénk ilyen messzire menni az időben, akkor elég az MC12-re gondolni, ami ott volt a FIA GT1 World Championshipben, az Italian GT-ben, a Super GT-ben, és az American Le Mans Series-ben is.
[sc name=”facebook” ][/sc]