Érkeznek az NFT-k az Instagramra. A hírt maga Mark Zuckerberg erősítette meg.
Az úgynevezett NFT-k (non-fungible token, magyarul nem helyettesíthető tokenek) egyre nagyobb népszerűségre tesznek szert világszerte, miközben a technológia ilyen formában történő felhasználása továbbra is igen vitatott. Az NFT lényege, hogy egy digitális fájl (például egy kép, egy videó vagy egy mém) egy adott blokkláncon csak a miénk. Mivel ez csak egyfajta „elvi” birtoklást jelent, így például egy mém esetében a birtokolt fájlt ugyanúgy bárki elérheti, letöltheti, kiteheti, vagy használhatja.
Okkal adódik tehát a kérdés, hogy ennek akkor mégis mi értelme, és szép számmal akadnak szkeptikusok is, ugyanakkor tagadhatatlan tény, hogy a piacon elképesztő összegekért cserélnek gazdát a nem helyettesíthető tokenek, és a nagyvállalatok is egymás után ugranak fejest a bizonytalan végkimenetelű üzletbe.
Legújabban Mark Zuckerberg, a Meta vezére erőstette meg, hogy az eredetiséget igazoló azonosítóval rendelkező termékek az Instagramon is elérhetőek lesznek. Zuckerberg egy Austinban tartott konferencián beszélt arról, hogy rajta vannak az ügyön, és az NFT-k már a közeljövőben megérkezhetnek a platformra – írja az Engadget. Konkrétumokat ugyanakkor nem árult el.
Januárban a The Financial Times bennfentes forrásokra hivatkozva arról számolt be, hogy a Meta fejlesztői olyan projekten dolgoznak, amely lehetővé tenné, hogy a felhasználók NFT-ket alkossanak az oldalon. A portál értesülései szerint egy online piactér megalkotását is kilátásba helyezték, ahol a felhasználók NFT-kel kereskedhetnének.
[sc name=”facebook” ][/sc]