Nagyon úgy tűnk, hogy a Netflix is beszáll a hirdetésekbe, és létrehoz egy olcsóbb csomagot, ahol a rettegett reklámok is jelen lesznek. 

Már korábban is pedzegették elemzők, hogy a reklámmentes modell nem lesz sokáig tartható, és előbb vagy utóbb a világ egyik legnagyobb streamingszolgáltatója, a Netflix is a beadja a derekát, és beengedi a reklámokat a felületére. Most úgy tűnik, hogy ez hamarabb is bekövetkezhet, mint ahogy előre gondoltuk volna.

A cég magyar idő szerint kedden éjszaka közzétette 2022 első negyedéves riportját, amely nem volt maradéktalanul rózsás, kiderült ugyanis, hogy a streamingszolgáltató mintegy 200 ezer előfizetőt veszített el három hónap alatt – írja az Engadget. Ezt sok minden okozhatta, többek között az is, hogy a streamingpiac egyre komolyabb harcot vív az előfizetőkért, de az ukrajnai háború is közrejátszhatott, amely során a cég 700 000 fiókot veszített. A Netflix jelenleg 222 millió előfizetővel rendelkezik, és az előzetes becslések szerint 2 millió új júzerrel számolt 2022 márciusára.

Érthető módon a Netflix sem nézhette tétlenül a történeseket, Reed Hastings vezérigazgató a jelentés ismertető tájékoztatón két komolyabb változtatásról is említést tett. Az egyik lépés, hogy a vállalat komolyabban is fellép a jelszómegosztás ellen, ugyanis kb. 100 millió néző használja ma jogtalanul a szolgáltatást. A cég márciusban beszélt először a szigorításról, három piacon, Chilében, Costa Ricán és Peruban pedig már el is kezdett tesztelni egy olyan funkciót, amely a jogtalan felhasználókra extra díjat vet ki. Bár a Netflix-előfizetők körében bevett gyakorlat, hogy a profiljukat megosztják más háztartásokkal, távoli barátokkal vagy akár idegenekkel, a cég a regisztrációkor is kiköti, hogy csak az egy háztartásban élő személyek használhatják ugyanazt az előfizetést.

A másik igen komoly változtatás, hogy a cég kilátásba helyezte egy olcsóbb, reklámokkal támogatott csomag bevezetését. Bár a  Spencer Neumann, a Netflix pénzügyi igazgatója márciusban még arról beszélt, hogy a cég egyelőre nem tervezi hirdetések bevezetését, Hastings most úgy nyilatkozott a The Next Webnek, hogy a vállalat „nyitott a reklámokra“, és szerintük van létjogosultsága egy olyan csomagnak, amelyik olcsóbb volna és reklámok lennének benne.

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!