A Twitter azért fizet büntetést, mert reklámozásra használta a telefonszámokat és e-mail címeket, miközben azt mondta, ezekre csak a biztonság miatt van szüksége.
A Twitter beleegyezett, hogy 150 millió dolláros büntetést fizessen az amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottságnak azért, mert állítólag fiókbiztonsági adatokat, például telefonszámokat és e-mail címeket használt fel a felhasználók célzott reklámozására. Tette mindezt úgy, hogy a felhasználóknak azt mondta, telefonszámukat és e-mail címüket arra használja, hogy kétfaktoros hitelesítéssel védjék fiókjaikat, de aztán 2014 és 2019 között reklámcélokra is felhasználta őket. Ez több mint 140 millió Twitter-felhasználót érintett, miközben a platform elsődleges bevételi forrását növelte. Eközben a Twitter szerint az adatokat véletlenül használták reklámozásra, ami ebben a kontextusban elég nevetségesen hangzik.
A büntetéssel kapcsolatban is igyekezett eljátszani a jó kisfiút, és egy blogbejegyzésben azt írta, az adatok biztonságának megőrzését és az adatvédelem tiszteletben tartását rendkívül komolyan veszik, illetve mindenben együttműködnek a Szövetségi Kereskedelmi Bizottsággal. A megegyezéssel 150 millió dolláros büntetést fizetnek, és összehangolják az ügynökséggel a működési frissítéseket és a programfejlesztéseket annak érdekében, hogy az emberek személyes adatai biztonságban maradjanak, és a magánéletük védve legyen. A 150 millió dolláros büntetés megfizetésének vállalása mellett a nagyvállalat megtiltotta, hogy „megtévesztő módon gyűjtött adatokból profitáljon”, és lehetővé kell tennie a felhasználók számára más kétfaktoros módszerek, például biztonsági kulcsok és alkalmazások használatát. A Twitternek emellett értesítenie kell felhasználóit arról, hogy visszaélt személyes adataikkal.
[sc name=”facebook” ][/sc]