Adam Mosseri, az Instagram CEO-ja szerint az előfizetés jó módja annak, hogy alkotók plusz bevételhez jussanak a közösségi oldal segítségével.
Janurában kezdték el tesztelni az Instagram fizetős megoldását, amellyel az előfizetők különféle extra tartalmakhoz juthatnak kedvenc alkotóiktól. Ezt kvázi úgy kell elképzelni, mint egy rajongói klubbot: aki belép és előfizet a szolgáltatásra, annak lehetősége nyílik a tartalomkészítők által készített nyilvános tartalmak mellett az exkluzív posztokat is megtekinteni. A cég korábbi közleménye szerint az új rendszerrel a tartalomgyártók mélyebb kapcsolatokat alakíthatnak ki követőikkel, és növelhetik rendszeres, havi bevételüket azáltal, hogy exkluzív tartalmakat gyártanak az előfizetőknek.
A fizetős rendszerbe most egy újabb fontos funkciót építettek: a tartalomgyártók immár olyan hagyományos Instagram bejegyzéseket is közzétehetnek, amelyekhez kizárólag a fizető támogatóik férnek hozzá. További újdonság, hogy az alkotóknak mostantól arra is lesz lehetőségük, hogy akár 30 előfizetővel is csevegjenek egyidejűleg.
Az előfizetések 0,99 és 99,99 dollár között mozoghatnak, az előfizetők nevénél pedig egy lila jelvény jelzi, hogy támogatnak egyes tartalomgyártókat. A vállalat közlése szerint a rendszer Androidon és iOS-en is alkalmazáson belüli vásárlásként működik, és a Meta 2023-ig nem kér jutalékot, így a befolyt összeg a kitűzött időpontig teljes egészében a tartalomgyártók zsebébe vándorol.
[sc name=”facebook” ][/sc]