Mesterséges intelligenciára költ a botrányleálláson átesett mobilszolgáltató

7,74 milliárd dollárt fordít AI-fejlesztésekre a Rogers, amely hatalmas botrányba keveredett a legutóbbi nagy leállása miatt. 

A kanadai Rogers úgy döntött, hogy 7,74 milliárd dollárt fektet be a következő 3 évben mesterséges intelligenciára építő megoldásokba – három héttel azután, hogy botrányos, országszintű leállásokat okozott a szolgáltatásának kiesése.

A kormány felszólítására állítólag megállapodtak arról is egymással a helyi telekomcégek, hogy a vészhívásokat automatikusan átirányítják egymás hálózataira, még akkor is, ha valamelyik leállt.

Emellett fizikailag is elválasztják a vezeték nélküli és internetes szolgáltatásokat, így ha az egyik újra leáll, a másik működőképes marad, így a hálózat sosem tűnne el.

A cég leállása nagyjából 19 órán át szinte mindent megbénított, a légitársaságokat, a bankolást és a vészhívásokat is.

[sc name=”facebook” ][/sc]

Fotó: Bleeping Computer

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Picture of HL

HL

Vérbeli hírező, aki az egyik ujját mindig a techvilág ütőerén tartja. Ezért mondjuk csak kilenc ujjal gépel, de így is elég gyorsan nyomja. Kedvencei a mobilok (azon belül is a Pixel).

Ezeket olvastad már?