Nincs jó passzban a Netflix: nem elég, hogy folyamatosan csökken a bázisa, és még az egyre bővülő játékos kínálatára se sokan kíváncsiak, most még a Disney is beelőzte az előfizetői számot tekintve. 

Az utóbbi hónapokban rendesen rájár a rúd a Netflixre, és nagyon úgy tűnik, hogy a közeljövőben sem fog számottevően változni a dolog. A világ legnépszerűbb streamingplatformja 2022 első negyedévében tíz év óta először veszített előfizetőt, ráadásul a második negyedév sem sikerült fényesen: akkor az előzőnél is több, mintegy 970 ezer előfizetőt veszített a vállalat, igaz ennél jóval több veszteségre számított. A csökkenő bevételeket követően meglehetősen hamar tömeges elbocsátásokba kezdtek, és mint nemrég kiderült, játékrészlege, a Netflix Games sem úgy megy, ahogy kellene.

A The Guardian most arról ír, hogy a Disney a legutóbbi negyedévet összesen több mint 221 millió ügyféllel zárta, amellyel megelőzte a 220,7 millió előfizetővel rendelkező Netflixet. Érdemes hozzátenni, hogy a Walt Disney három csatorna előfizetőiből hozta össze ezt a számot: a Disney+, a Hulu, és az ESPN+ sportcsatorna.

A Mickey egeres vállalat egyúttal azt is bejelentette, hogy decemberben többet kell fizetniük azoknak, akik továbbra is reklámok nélkül szeretnék élvezni a szolgáltatást. Egyelőre még csak az amerikai árakat tudni, de ott 8 dollárról 11 dollárra emelkedik a havidíj, illetve továbbra is válaszható lesz az olcsóbb változat, ám abban az esetben a reklámokat is el kell majd viselni.

Frissítés: A Disney hazai PR-ügynöksége cáfolta a nemzetközi médiában megjelent híreket, miszerint a Disney megelőzte a Netflixet. Közleményükben így fogalmaztak:

A Disney negyedéves jelentésének hatására az elmúlt napokban a nemzetközi média világszerte arról írt, hogy a Disney megelőzte a Netflixet az előfizetők számát tekintve.
A Disney 221 millió előfizetésről számolt be, nem pedig előfizetőről (a Netflix a jelentéseiben előfizetőkre hivatkozik). Ahogy a Disney jelentésének 11. oldalán is olvasható, amikor egy felhasználó előfizet egy csomagra (”bundle”), amiben a Disney+, Hulu és ESPN+ is benne van, a Disney háromszor számolja az adott személyt, a külön az ESPN+-ra és Disney+-ra előfizetőket pedig kétszer számolja – a Netflix számára mindeközben egy feliratkozás csak egyszer számolandó.
Mivel a Netflix és a Disney számítási módszere merőben eltér egymástól, és a Disney nem adta meg a duplikáció nélküli előfizetők számát, a számok összehasonlításából nem lehet érdemi következtetéseket levonni. A fentiek alapján kijelenthető, hogy a Netflix továbbra is vezető szerepet tölt be a streamingpiacon az előfizetők száma tekintetében.

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!