Hol tart most a Xiaomi és hogyan tovább?

A Xiaomi jó ideje az egyik kedvenc márkája az elérhető áron jó minőségő készülékeket kereső felhasználóknak. A hivatalos márkaképviselet pedig már három éve, hogy megalakult hazánkban. Ebből az alkalommal beszélgettünk el egy kicsit a márkaképviselet vezetőjével Wagner Tiborral.

 – A Xiaomi Magyarországi Képviselete három éve kezdte meg a munkáját. Hol tartottunk akkor márkaismertség tekintetében Magyarországon, és hol tartunk most?

Minden téren óriási átalakuláson mentünk keresztül az elmúlt három évben. Elég bemenni a boltokba, böngészni a webáruházakat és megnézni a kínálatot, hogy ezt lássuk. Ez most már nemcsak a mobilszolgáltatókra, elektronikai cikkeket és mobilkészülékeket értékesítő áruházakra vonatkozik: a Bauhaus áruházaiban is Xiaomi értékesítő pontokkal lehet találkozni és megjelentünk néhány termékkel a Decathlonban is. Jelzésértékű, hogy a K&H Bank nemrégiben a Xiaomi Pay-t is beemelte az ügyfeleinek nyújtott szolgáltatásai közé, ami mutatja a márka magas presztízsét és egyre izmosabb piaci jelenlétét.

Xiaomi Wagner Tibor
Wagner Tibor, a Xiaomi magyarországi country managere.

Természetesen, az értékesítési számok is visszaigazolják a mindennapi tapasztalatot: a Canalys 2022. második negyedéves kimutatása szerint 19 százalékos piaci részesedéssel továbbra is a második helyen állunk a magyarországi mobilpiacon.

Nem szeretném túlbecsülni a marketing szerepét, hiszen maga a termékminőség önmagáért beszél, ám tény, hogy három évvel ezelőtt, amellett, hogy kaotikus volt a Xiaomi, mint márka kommunikációja – hiszen nem is létezett hivatalos Xiaomi márkaképviselet – az értékesítésre egyfajta rendezetlenség volt a jellemző, ami nem tett jót a márka megítélésének. Mára a helyzet gyökeresen megváltozott: ma a hivatalos, széleskörű garanciákat nyújtó értékesítési csatornák adják a forgalom legnagyobb részét. A Xiaomi globális márkaüzenetei is megjelentek a hazai kommunikációjában. Összességében a Xiaomi egy érett, magas minőséget képviselő, innovációjára büszke márka benyomását kelti Magyarországon, ami így összhangba került azzal az imázzsal, ami a Xiaomit globálisan jellemzi.

– Milyen a Xiaomi piaci részesedése az okostelefon fronton hazánkban?

A Canalys 2022. második negyedéves kimutatása szerint Magyarországon továbbra is  a második helyen álltunk (19 százalékos piaci részesedéssel) a mobiltelefonok piacán. Ezt az eredményt a folyamatosan változó gazdasági körülmények között is tartani tudtuk, amire nagyon büszkék vagyunk!

– A Xiaomi komplett ökoszisztémát kínál. Számít ez egy-egy vásárlási döntés meghozatala során a felhasználó visszajelzések alapján?

A Xiaomi vállaltan az a márka, amely nagyban támaszkodik a felhasználók visszajelzéseire: így fejleszti tovább a termékeit és a szolgáltatásait. Másfelől a Xiaomi üzleti stratégiájának kulcseleme az okostelefonok és az AIoT platform egyidejű fejlesztése. Az utóbbihoz milliószám csatlakoznak újabb és újabb okoseszközök: ezek száma tavaly év végén átlépte a 434 milliót – az okostelefonokat, táblagépeket és laptopokat leszámítva – miközben az Xiaomi MIUI havi aktív felhasználóinak száma világszerte már meghaladja az 500 milliót és folyamatosan növekszik.

Tehát azt tudom Önnek mondani, hogy minden bizonnyal szerepet játszik a vásárlói döntésekben az is, hogy egy Xiaomi okostelefon otthon egy komplett ökoszisztémát menedzselhet: robotporszívó, légtisztító, biztonsági kamera, okosóra és még számos egyéb okoseszköz működése szabályozható, programozható a telefonra letölthető applikáció segítségével.

Milyen a Xiaomi szervízhálózata hazánkban?

Általában alacsony a meghibásodási ráta a Xiaomi termékeket illetően. Ha mégis előfordul, akkor viszonteladói partnereink szakszerűen  kezelik az esetleges problémákat. A vásárlás helyén, valamint a magyarországi MediaMarkt üzletekben, illetve további újdonságként a TMX központi budaörsi telephelyén lehet szervízzel kapcsolatos szolgáltatást igénybe venni. Ezen felül, a következő linken felsorolt átvevőpontokban is megoldható szervíz ügyintézés.

https://www.mi.com/global/service/support/warranty/hu.html

Ön régi motorosnak számít a telefonos iparágban. Mi a véleménye, mi az oka annak, hogy a Xiaomi durván 10 év alatt ekkora sikereket tudott elérni, háttérbe szorítva számos régi nagy márkát? Mi a titok?

Meggyőződésem, hogy a titok nyitja magukban a termékekben van, amelyek rendre felrázzák a piacokat és egyre több ember számára teszik elérhetővé az iparág legfrissebb innovációit. A Xiaomi csak olyan funkciókat épít a készülékeibe, amelyekre garantáltan igény van. Ilyenekkel viszont időről-időre előáll: egyre nagyobb teljesítményű, egyre nagyobb felbontású és egyre sokoldalúbb kamerarendszerekkel, egyre reszponzívabb kijelzőkkel rendelkező telefonokkal jön elő, és már belépő szinten is olyan minőséget kínál, ami még néhány évvel ezelőtt is inkább a közép-, felső kategóriában volt jellemző. Ennek következtében, és persze egy tudatos stratégia által is megtámogatva, egy folyamatosan bővülő rajongótábor veszi körül a Xiaomi termékeket.

– Mi a helyzet a tévés szektorban? Számíthatunk arra, hogy a jövőben erőteljesebben lesz jelen a konszern termékeivel hazánkban?

Jelenleg a P1 LCD és a Q1 QLED smart TV szériával vagyunk jelen a magyar piacon. Nem titkolt célunk a TV szegmens erősítése, azaz újabb line-up-okkal jövünk ki az év második felében. Ezek még jobb minőségű és kedvezőbb árú termékek lesznek, hogy határtalanul gazdagíthassuk audiovizuális élményeinket az Android TV operációs rendszer segítségével.

[sc name=”facebook” ][/sc]

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Picture of Ford

Ford

24 éve foglalkozik tech-újságírással a kedvenc területe az audió-videó, az okosotthon és a mobiltechnológia.

Ezeket olvastad már?