Hamarosan publikussá válnak a Netflix nézettségi adatai

A világ legnépszerűbb streamingszolgáltatója, a Netflix a brit Barb nevű nézettséget mérő ügynökséggel kötött megállapodást, akik ezentúl folyamatosan figyelemmel kísérik majd a szolgáltató műsorainak nézettségi adatait. 

Az elmúlt években többször is előfordult, hogy a streamingóriás konkrét adatokkal állt elő a nézettségre vonatkozóan, főleg ha egy-két tartalom kiemelkedően teljesített, mint például A Bridgerton család vagy a Squid Game. Ezt leszámítva azonban nem túl közlékenyek, így jóformán semmit nem lehet tudni arról, hogy hányan néznek egy-egy netflixes tartalmat.


Ez azonban hamarosan megváltozik: a Netflix és a Barb megállapodásának köszönhetően immár a kevésbé sikeres, esetleg kudarcot vallott sorozatok és filmek teljesítményéről is értesülhet a nagyközönség, akik ez az esetben a hirdetőket, a versenytársakat és az újságírókat jelenti – adta hírül a BBC. A Barb novembertől kezd beszámolni a Netflix nézettségi adatairól.

A BBC megjegyzi, hogy az időzítés egybeesik A korona című nagysikerű történelmi drámasorozat ötödik évadának indulásával, melynek nézettségi adatai bizonyára jól fognak mutatni a Barb által szolgáltatott számok között.

A Barb adatai azért is hasznosak, mert a Netflix elkezdte átgondolni az üzletpolitikáját a hirdetéseket illetően, melynek végeredménye az lett, hogy a streamingszolgáltató még ebben az évben bevezet egy reklámokkal támogatott szintet, amelyre a mostani legolcsóbbnál is kedvezőbb áron fizethetnek elő az előfizetők.

[sc name=”facebook” ][/sc]

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Benke Éva

Benke Éva

Az ifjabb nemzedék tagja, akikből még nem veszett ki a lelkesedés. Kedvelt témái leginkább a tudomány és a lifestyle területéről kerülnek ki
Teszteltünk

Ezeket olvastad már?