A világ legnépszerűbb streamingszolgáltatója, a Netflix a brit Barb nevű nézettséget mérő ügynökséggel kötött megállapodást, akik ezentúl folyamatosan figyelemmel kísérik majd a szolgáltató műsorainak nézettségi adatait.
Az elmúlt években többször is előfordult, hogy a streamingóriás konkrét adatokkal állt elő a nézettségre vonatkozóan, főleg ha egy-két tartalom kiemelkedően teljesített, mint például A Bridgerton család vagy a Squid Game. Ezt leszámítva azonban nem túl közlékenyek, így jóformán semmit nem lehet tudni arról, hogy hányan néznek egy-egy netflixes tartalmat.
Ez azonban hamarosan megváltozik: a Netflix és a Barb megállapodásának köszönhetően immár a kevésbé sikeres, esetleg kudarcot vallott sorozatok és filmek teljesítményéről is értesülhet a nagyközönség, akik ez az esetben a hirdetőket, a versenytársakat és az újságírókat jelenti – adta hírül a BBC. A Barb novembertől kezd beszámolni a Netflix nézettségi adatairól.
A BBC megjegyzi, hogy az időzítés egybeesik A korona című nagysikerű történelmi drámasorozat ötödik évadának indulásával, melynek nézettségi adatai bizonyára jól fognak mutatni a Barb által szolgáltatott számok között.
A Barb adatai azért is hasznosak, mert a Netflix elkezdte átgondolni az üzletpolitikáját a hirdetéseket illetően, melynek végeredménye az lett, hogy a streamingszolgáltató még ebben az évben bevezet egy reklámokkal támogatott szintet, amelyre a mostani legolcsóbbnál is kedvezőbb áron fizethetnek elő az előfizetők.
[sc name=”facebook” ][/sc]