Két gyenge negyedév után helyre billenni látszik a Netflix előfizetői száma.
Két nehéz negyedéven van túl a Netflix: 2022 első felében a streamingszolgáltatónak 200 ezer előfizetőtől kellett búcsút vennie, a második negyedév pedig még ennél is gyengébbre sikeredett, közel 1 millióan döntöttek a szolgáltatás felfüggesztése mellett. Mindennek persze meg is volt böjtje; értékcsökkenés, elbocsájtások, sorozatelkaszálások és a reklámokkal teletűzdelt előfizetői csomag bejelentése, amelynek bevezetésére még ez évben sor kerül.
A nehézségek után most újra bizakodhat a Netflix, a legutóbbi, harmadik negyedévben ugyanis gyarapodást könyvelhettek el – írt róla a Variety. A cégnek 2.4 millió előfizetővel sikerült bővülnie, amely messze felülmúlta a korábban prognosztizált 1 milliót. A negyedik negyedévre a Netflix 4,5 millió új ügyfél megszerzésével számol, ami ugyan soknak tűnhet, de ez a szám egy évvel korábban 8,3 millió volt.
A Netflix Basic With Ads, vagyis a reklámokkal támogatott Netflix november 3-án jelenik meg az Egyesült Államokban, és havi 6,99 dollárba fog kerülni (átszámítva kb. 3000 forint,) szemben a legolcsóbb reklám-mentes csomaggal, amelyért 3 dollárral többet kell kiperkálni. A reklámos csomag a következő hónapban 11 másik országban is elérhetővé válik, köztük Ausztráliában, Brazíliában és az Egyesült Királyságban.
Hogy a következő negyedévre belengetett 4.5 millió új ügyfélből várhatóan mennyit tesznek majd ki az új csomag előfizetői, arról még sejtéseket sem árult a Netflix, de ahogy fogalmaztak: optimisták az új szinttel kapcsolatban, de inkább hosszabb távon számítanak rendkívül pozitív eredményekre.
[sc name=”facebook” ][/sc]