A BookTok sikerét látva a közösségi média oldal lehetővé teszi, hogy a felhasználók könyveket vásároljanak anélkül, hogy ehhez el kellene hagyniuk az alkalmazást. 

A TikTok az elmúlt években rendkívül sikeres módszernek bizonyult a könyvek népszerűsítésére, Colleen Hoover Velünk véget ér vagy Taylor Jenkins Reid Evelin hét férje könyvei például a közösségi oldalon felbukkant ajánlásoknak köszönhetik világraszóló sikerüket. A rengeteg könyves videót látva a közösség média cég úgy döntött, hogy könyveket fog értékesíteni a TikTok felületén keresztül, egyúttal bejelentették, hogy partnerséget kötnek a HarperCollins UK, a WH Smith, a Bloomsbury és a bookshop.org kiadókkal – írja a The Guardian.

Az új szolgáltatás lényege, hogy a felhasználók közvetlenül a TikTokon keresztül vásárolhatnak könyveket, a TikTok Shopba beregisztrált kereskedők pedig hirdethetik és értékesíthetik termékeiket az alkalmazáson belül.

„Nagy örömünkre szolgál, hogy új partnereinkkel még könnyebbé tesszük a könyvek szerelmesei számára, hogy megvásárolják a legújabb BookTok-ajánlásokat anélkül, hogy elhagynák a platformot, ugyanakkor új utakat biztosítunk kisebb és nagyobb kiadók számára egyaránt, hogy elérjék közönségüket” – mondta a TikTok Shop e-kereskedelemért felelős vezető igazgatója, Patrick Nommensen.

A #BookTok a közösségi médiaplatform egyik legnépszerűbb hashtagje, amely eddig több mint 90 milliárd megtekintést ért el.

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!