Úgy tűnik, a TikTok simán lenyomja a YouTube-ot

Az online videohirdetések brutális pénzt generálnak, és ezen bevételek 37 százalékát a TikTok fogja majd bezsebelni.

Ahogy az 5G terjed, úgy lesz egyre nagyobb az adatforgalom, és ennek egyrészét a felhasználók mindenféle videók bámulására használják. Míg korábban az emberek a YouTube felületén nézegettek mindenféle mozgóképes tartalmakat, ma már a rövidebb kontent a divat, mint amilyeneket a TikTok is kínál. Viszont ha videókról van szó, akkor tudjuk azt is, hogy ezekkel kéz a kézben járnak a reklámok. Olyannyira, hogy az Omdia kutatása szerint 2027-ben az ezek révén befolyó bevételek elérik majd a 331 milliárd dollárt. És ami ebben a legérdekesebb, hogy ennek elvileg 37 százalékát a TikTok fogja majd behúzni.

„A hirdetők kezdenek eltávolodni a META-tól és a YouTube-tól, és a TikTokon kívánják elérni hatalmas követői bázisukat”

– mondta Maria Rua Aguete, az Omdia média és szórakoztatóiparral foglalkozó csoportjának vezető igazgatója. Az Egyesült Államokban a TikTok megelőzte a többi közösségi médiaplatformot, és a legnépszerűbb videónéző hely lett. A múlt hónapban végzett kutatásuk szerint a közösségi platform a Netflixet megelőzve a második legnépszerűbb alkalmazássá vált az Egyesült Államokban, és csak a YouTube tud vele lépést tartani a 35 év alattiak videónézése tekintetében.

tiktok 1%
Fotó: The Verge

A TikTok nagyon gyorsan elérte a kritikus tömeget, és népszerűvé vált a fiatal fogyasztói piac, a hirdetők által keresett demográfia körében. Ezt a piacot nehéz elérni olyan csatornákon keresztül, mint a hagyományos lineáris televíziózás és más közösségi hálózatok. Kínában nagyon sikeres volt az e-kereskedelmi integrációval. A kutatás közelebbről megvizsgálva azt mutatja, hogy a Netflix 2027-ben 7,4 milliárd dollár bevételt fog generálni, ami az online videohirdetési piac 2%-ának felel meg. A Meta viszont nem járt jól az Apple tavaly bevezetett adatvédelmi korlátozásaival. A Metán történő reklámozás elvesztette hatékonyságát, ami miatt sok márka máshová irányította át reklámköltségvetését. Elmondható tehát, hogy TikToknál látott út nagyon érdekes volt, és egyértelmű, hogy a modelljük működik. Ez egy olyan platform, amely hatalmas közönség elérést és potenciált kínál a hirdetők számára, amit nem lehet figyelmen kívül hagyni.

[sc name=”facebook” ][/sc]

 

 

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Picture of RG

RG

RG is hírező, és emellett nagy szenvedélye a repülés. Ikarosznál egy szinttel jobban nyomja, ugyanis szintén motor nélkül próbálkozik. Vitorlázórepülő. Szóval, ha szimulátorokról, vagy repülős appokról olvastok, azt szinte biztos, hogy RG írta.

Ezeket olvastad már?