Megérkezett az Egyesült Államokba a Disney+ új előfizetési csomagja, ahol az olcsóbb havi díj ellenében a reklámok is helyet kapnak a felületen.
A streamingszolgáltatók közül elsőként a Netflix állt elő azzal az ötlettel, hogy létrehoz egy olcsóbb csomagot, ahol a reklámok is jelen lesznek. Bár a bejelentést nagy közfelháborodás övezte, nem sokkal később a konkurencia is beállt a sorba, ugyanis a Disney+ is meglátta a reklámokban rejlő lehetőséget, melyek most a napokban meg is érkeztek a streamingszolgáltató felületére.
Az egyelőre csak az USA-ban elérhető Basic névre hallgató csomag ugyan óránként összesen négy percnyi hirdetést tesz közzé, továbbra is kiváló minőségű streamelést tesz lehetővé (Full HD, HDR10, 4K Ultra HD, Dolby Vision, IMAX Enhanced), valamint egyszerre akár négy eszközön is élvezhető a kínálat. Összehasonlításképpen: a Netflix reklámos csomagja csak a 720p HD videóminőséget támogatja, az előfizetők egyszerre csak egy eszközön streamelhetnek és a streamingszolgáltató tartalomkönyvtárának körülbelül 5-10%-a hiányzik a licenckorlátozások miatt.
Ami az árakat illeti, a reklámos Disney+ Basic 7,99 dollárért érhető el havonta, vagyis azt az árat kell megfizetni érte, amit korábban az alap csomag esetében. A Disney december 8-tól ugyanis árat is emelt, így a korábbi csomagért – ami most már Disney+ Premium néven szerepel – 10,99 dollárt kell kicsengetni.
Azt egyelőre nem tudni, hogy mikor jut el Magyarországra a reklámokkal támogatott csomag, vagy hogy hogyan érinti a hazai előfizetéseket az amerikai áremelés. Jelenleg egyébként 2490 forint a havi, 24 900 forint pedig az éves fizetnivalója azoknak, akik itthon fizetnek elő a streamingszolgáltató tartalmaira.
[sc name=”facebook” ][/sc]