Egy új kutatás most először mérte fel, hogy a játékipar mégis mekkora piac a technológiai szolgáltatások számára, és a számok megdöbbentők. 

Az Omdia új kutatása első alkalommal mérte fel a játékipar által felhasznált technológiai termékek és szolgáltatások piacának teljes méretét. Ez pedig 2022-ben 62 milliárd dollárt tett ki, és öt nagy területről származó bevételt foglal magában. Ezek a fejlesztés (a videojátékok tartalmának tervezésére és létrehozására szolgáló alapvető eszközök), az üzemeltetés (a játékok üzemeltetésére, kezelésére, elemzésére és népszerűsítésére szolgáló megoldások), terjesztés (a játéktartalmakat a végfelhasználókhoz digitálisan eljuttató platformok), monetizáció (a játékokból a fogyasztók vagy hirdetők által generált bevételeket lehetővé tevő megoldások), és biztonság (a kalózkodás, csalás és egyéb biztonsági fenyegetések elleni védelem). Az Omdia előrejelzése jelentős mélységben szegmentálja a piacot, és nem csak a fenti öt területen, hanem a 15 részletesebb alkategória mindegyikében is vizsgálja a bevételt, külön-külön mérve a piaci szegmenseket a játékmotoroktól az analitikán át a reklámokig.

modern warfare 2
Kép: Call of Duty

Ezeket az adatokat tovább bontja eszköztípus és régió szerint, így példátlan szintű betekintést nyújt a játékipar technológiai kiadásaiba. A játéktechnológiai piac gyors növekedés előtt áll. Ez a növekedés széles körű lesz, és a piaci szegmensek széles skálájára terjed ki. Például, mivel a játékfejlesztés egyre inkább a felhőbe költözik, a felhőszolgáltatások iránti kereslet is gyorsan növekszik, míg a játékon belüli reklámok növekedése komoly bevételeket generál a reklámtechnológiai szolgáltatók számára is. Eközben a modern játékfejlesztés megnövekedett költségei és összetettsége új piacok sokaságát nyitja meg a már befutott szereplők és a startupok számára egyaránt, mivel a játékstúdiók egyre inkább a speciális gyártókhoz fordulnak a technológiai megoldásokért. Ennek eredményeképpen az Omdia várakozásai szerint a játéktechnológiai piac minden szegmense növekedni fog a következő öt évbe. A bevételek összességében a 2022-es szinthez képest mintegy 42%-kal nőnek, és 2027-re elérik a 88 milliárd dollárt, ami a játékipar egyik legjövedelmezőbb lehetőségévé teszi ezt a területet.

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!

 

 

ForrásLight Reading