Mesterséges intelligencia modellekkel spórol a Levi’s

Az emberi modellek mellett mesterséges intelligencia által generált manökkenekkel is reklámozni fog a Levi’s. 

A Levi Strauss partnerségre lépett egy mesterséges intelligenciát fejlesztő céggel, hogy emberi modelljeit algoritmusok által generált, nem valódi emberekkel egészítse ki – jelentette az Engadget. Habár a vállalat szerint a lépést a sokszínűség, a méltányosság, a befogadás és a fenntarthatóság inspirálta, valójában arról lehet szó, hogy hosszú távon lényegesen kifizetődőbb botokra cserélni a drága emberi munkaerőt.

A ruházati cég az amszterdami Lalaland.ai digitális modellstúdióval működik együtt, amely azért jött létre, hogy a vásárlók rájuk hasonlító, fotorealisztikus részletességű modelleken keresztül is „felpróbálhassák” a különféle divatcikkeket. A Levi’s hangsúlyozza: az MI célja, hogy különféle életkorú, bőrszínű és testalkatú modelleken mutathassák be a ruháikat. A cég állítása szerint „valószínűleg sohasem váltják le teljesen az emberi modelleket a mesterséges intelligencia által generált modellekre”. A hangsúly a valószínűlegen van.

A mesterséges intelligencia számos emberi feladatot képes automatizálni, tulajdonképpen erre is lett kitalálva, ám arra talán kevesen számítottak, hogy ilyen rohamos mértékben kezd el fejlődni. Egyre több szakma, köztük a divatszakma is aggódik azon, hogy az algoritmusok kiszorítják az emberi munkaerőt. A technológia rohamos fejlődése miatt többek között az újságírásban, a könyvkiadásban és az oktatásban is megkongatták már a vészharangot.

[sc name=”facebook” ][/sc]

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Picture of Benke Éva

Benke Éva

Az ifjabb nemzedék tagja, akikből még nem veszett ki a lelkesedés. Kedvelt témái leginkább a tudomány és a lifestyle területéről kerülnek ki

Ezeket olvastad már?