Az emberi modellek mellett mesterséges intelligencia által generált manökkenekkel is reklámozni fog a Levi’s.
A Levi Strauss partnerségre lépett egy mesterséges intelligenciát fejlesztő céggel, hogy emberi modelljeit algoritmusok által generált, nem valódi emberekkel egészítse ki – jelentette az Engadget. Habár a vállalat szerint a lépést a sokszínűség, a méltányosság, a befogadás és a fenntarthatóság inspirálta, valójában arról lehet szó, hogy hosszú távon lényegesen kifizetődőbb botokra cserélni a drága emberi munkaerőt.
A ruházati cég az amszterdami Lalaland.ai digitális modellstúdióval működik együtt, amely azért jött létre, hogy a vásárlók rájuk hasonlító, fotorealisztikus részletességű modelleken keresztül is „felpróbálhassák” a különféle divatcikkeket. A Levi’s hangsúlyozza: az MI célja, hogy különféle életkorú, bőrszínű és testalkatú modelleken mutathassák be a ruháikat. A cég állítása szerint „valószínűleg sohasem váltják le teljesen az emberi modelleket a mesterséges intelligencia által generált modellekre”. A hangsúly a valószínűlegen van.
A mesterséges intelligencia számos emberi feladatot képes automatizálni, tulajdonképpen erre is lett kitalálva, ám arra talán kevesen számítottak, hogy ilyen rohamos mértékben kezd el fejlődni. Egyre több szakma, köztük a divatszakma is aggódik azon, hogy az algoritmusok kiszorítják az emberi munkaerőt. A technológia rohamos fejlődése miatt többek között az újságírásban, a könyvkiadásban és az oktatásban is megkongatták már a vészharangot.
[sc name=”facebook” ][/sc]