Sokan csúnyán nekimentek a Levi’s-nek, amiért emberi modelljeit a mesterséges intelligencia által generált, nem valódi emberekkel egészítené ki.
A leginkább farmerjairól ismert ruházati cég a múlt héten jelentette be, hogy partnerségre lép a Lalaland.ai nevű vállalattal, ami egy olyan digitális divatstúdió, amely testreszabott, mesterséges intelligencia által generált modelleket „közvetít ki”. A Levi Strauss Co. közleménye szerint a lépést a sokszínűség, a méltányosság, a befogadás és a fenntarthatóság inspirálta.
A hír hallatán többen nemtetszésüket fejezték ki, ami nem véletlen, ugyanis igen valószínű, hogy egyszerűen csak arról van szó, hogy hosszú távon lényegesen kifizetődőbb botokra cserélni a drága emberi munkaerőt. „Az, hogy a Levi’s a mesterséges intelligencia segítségével „sokszínűbb modelleket” hoz létre, ahelyett, hogy valódi, hús-vér modellekkel oldaná meg ugyanezt, pontosan akkora baromság, amely ettől az iparágtól elvárható” – mondta Thom Binding szakszervezeti vezető. „Annyira elegem van már ebből az egész sz@rból és azokból a technológiai sarlatánokból is, akik lehetővé teszik ezt a viselkedést az ügyfeleiknek.” A Levi’s a bejelentéskor egyébként úgy fogalmazott, hogy valószínűleg sosem cserélik majd le teljesen „humán” modelljeiket a mesterséges intelligenciára.
Amint arra a Mashable is rámutat, a lépés egy évvel azután történik, hogy a ruházati cégnél tömeges leépítésre került sor, amely során mintegy 700 dolgozójuknak mondtak fel. Ezzel a lépéssel állítólag 100 millió dollárt takarított meg a vállalat.
[sc name=”facebook” ][/sc]