A Bloomberg jelentése szerint a Netflix stratégiát vált, aminek eredményeképp kevesebb, de jobb saját gyártású produkcióra lehet számítani tőlük a közeljövőben.
A Netflix az elmúlt években folyamatosan ontotta magából a saját gyártású filmeket és sorozatokat, és ez gyakran a minőség, igényesség rovására ment. Habár friss tartalom nélkül nem maradtak az előfizetők (az elmúlt két évben legalább heti egy tartalom jött ki az oldalra), a többséget leginkább a középszerűség és a feledhetőség jellemezte. Már korábban is felröppentek hírek arról, hogy a Netflix komolyan újragondolja tartalomgyártási stratégiáját, és erre most a Bloomberg legújabb jelentése is ráerősített.
Az oldal arról ír, hogy a streamingszolgáltató az alacsony, 30 millió dolláros vagy az alatti költségvetésű projekteken dolgozó csapatot összevonja a 30-80 millió dollár közötti költségvetésű filmeket gyártó részleggel. Az átalakítás állítólag „maroknyi” elbocsátással jár majd (bármit is jelentsen ez), illetve két magas beosztású vezető, a Tigrisvilág című nagysikerű dokumentumsorozatot is felügyelő Lisa Nishimura és a filmgyártási részleg alelnöke, Ian Bricke is távozik a cégtől. Nem világos ugyanakkor, hogy a nagy költségvetésű filmekkel foglakozó részleget hogyan érinti az átalakítás.

Scott Stuber, a filmgyártási részleg vezetője a mennyiség helyett a minőség jelmondat mentén képzeli el a streamingszolgáltató jövőjét, vagyis a közeljövőben kevesebb filmet fognak legyártani, ám azok nagyobb költségvetésből készülnek, és (remélhetőleg) a minőségre is nagyobb hangsúly fog helyeződni.
[sc name=”facebook” ][/sc]