Az Apple a Samsung javára bukta az első helyét a globális okostelefon-piacon, ellenben több mobilt adott el, mint az előző év hasonló időszakában.
Az első negyedév jellemzően nem a legjobb az Apple számára, tekintve, hogy a vállalat általában az utolsó negyedévben adja ki a legújabb iPhone-okat, amelyek általában a globális okostelefon-piac első helyére repítik. Ugyanakkor az IDC becslése szerint most mégis sikerült növelnie iPhone-eladásait az előző évhez képest, ráadásul úgy, hogy a tágabb értelemben vett okostelefon-iparág ugyanezen időszak alatt közel 15%-kal zsugorodott. Ez értelemszerűen több tényezőnek is köszönhető. Jeff Fieldhack, a Counterpoint Technology Market Research nevű kutatási és tanácsadó cég kutatási igazgatója szerint először is a cég ökoszisztémájának ragaszkodása megakadályozza, hogy vásárlói még gazdasági nehézségek idején is olcsóbb okostelefont válasszanak.

Másodszor, mivel a fenntarthatóság sokak számára prioritássá vált, a vállalat nemcsak a másodlagos piac közel felét szerezte meg, hanem olyan felhasználókat is magához vonz, akik hajlandók többet költeni a hosszabb élettartamú készülékekért. Harmadszor, a nyugati Z generációs fogyasztók kedvelt márkája, és ezzel tartós sikerre pozícionálja magát. Az Apple tehát jobban átvészeli a gazdasági és egyéb ingadozásokat, mint riválisai, miközben vásárlói rendíthetetlenül hűségesek. Az első helyet tehát a Samsung birtokolja az okostelefon-piacon, de a vállalat mégis örülhet, hiszen eladásai növekedtek. A Huawei szerint az iPhone-ok azért tudnak ilyen jó számokat felmutatni, mert az USA szankciói miatt a tőlük kieső vásárlók jellemzően ennél a modellnél kötnek ki.
[sc name=”facebook” ][/sc]