De nem azért, mert Skócia ilyen durva munkaerőhiányban szenved, hanem azért, mert üzembe állnak az első önvezető buszok.
Skócia elindítja első önvezető buszjáratát a tömegközlekedésben, ami jelentős mérföldkő az Egyesült Királyság számára ebben a szegmensben. Május 15-től a CAVForth projekt öt önvezető autóbusza 30 perces követéssel szolgálja ki az utazóközönséget a fife-i Ferrytoll Park & Ride és az Edinburgh Park. Az önvezető buszok egyelőre bő 22 kilométere szakaszon járnak, akár 80 km/h-s sebességgel. Kevin Stewart közlekedési miniszter elmondta, szeretnék, ha az ország továbbra is élen járna az összekapcsolt és autonóm járművek fejlesztésében, és ennek az éles tesztnek a megkezdése valóban segíteni fogja Skóciát abban, hogy világszínvonalon is megalapozza a hitelességét.
Egyelőre a többi autonóm járműhöz hasonlóan a CAVForth buszokon is lesz emberi jelenlét a vezetői ülésben. Anthony Pipe, a Bristoli Robotikai Laboratórium robotika és autonóm rendszerek professzora elmondta, a járműautonómia rövid távú előnyeit a biztonságosabb és energiatakarékosabb utazás biztosításában ez a projekt fogja szemléltetni. Hosszabb távon pedig úgy véli, jelentősen hozzá fog járulni a mobilitás átalakításának megvalósításához a társadalomban. A CAVForth buszainak üzembeállítását februárban egy 10,4 millió fontos támogatás is segítette. Ez annak a 81 millió fontos kormányzati alapnak a része, amely az önvezető közlekedési technológia fejlesztésének felgyorsítását célozza. Mindez szintén jól példázza, hogy minél jobban előtérbe kerül az 5G, annál inkább elérkezik az önvezető, mindenféle oda-vissza mozgó információs adatok szerint közlekedő járművek kora.
[sc name=”facebook” ][/sc]