A Huawei kissé alábecsülte az 5G bevezetésének nehézségeit

A Huawei főnökasszonya szerint messze nem olyan problémamentes az 5G üzleti bevezetése, mint ahogy kezdetben gondolták. 

Meng Wanzhou, a Huawei pénzügyi igazgatója tegnap a sanghaji Mobil Világkongresszuson (MWC) azt mondta, hogy az 5G technológia alkalmazása az üzleti életben nehezebb, mint amire számított. Az 5G összeköttetéssel kapcsolatos egyik elvárás az, hogy az egyéni fogyasztók gyorsabb mobiltelefon-kapcsolatain túl a technológia jobban lehetővé tegye az önvezető járművek és a gyári automatizálás használatát. Meng asszony szerint alábecsülték az 5G üzleti életbe való bevezetésének kihívásait, és hogy az teljesen más, mint a korábbi 2G, 3G vagy 4G generációk. Elmondása szerint csak akkor lehetséges a méretarányos működés megvalósítása, ha az 5G az ökoszisztéma részévé válik, illetve a kínai vállalatok versenyszükséglete ösztönözheti az 5G nagyobb mértékű bevezetését.

huawei
Meng Wanzhou – fotó: Global News

A konferencián elhangzott az is, hogy bármilyen iparág számára lehetnek az 5G bevezetésében akadályok. Főleg azoknál, amelyek hagyományos iparágként vannak jelen a gazdaságban, mivel nekik már megvan a meglévő ökoszisztémájuk. Ami a Huawei egyéb dolgait illeti, a tavalyi év a cég életében az eddig legnagyobb éves profitcsökkenést okozta. Ennek külső okaként egyértelműen az amerikai szankciók dominálnak, belső okként pedig a helyi gazdaságot terhelő szigorú COVID-19 rendelkezések nevezhetőek meg. Az USA kínai szankciós politikáját még a Trump-kormány élesítette, mégpedig nemzetbiztonsági okokra hivatkozva, bár a vállalat kijelentette az égvilágon semmiféle kémkedési szándékuk nincs. Az USA mellett Nagy-Britannia és Ausztrália is egyértelműen ajtón kívül helyezte a Huawei-t az 5G-s hálózataiban. Nagy kérdés, hogy a vállalat legnagyobb európai piaca, Németország hogyan dönt a kérdésben.

 

 

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Picture of RG

RG

RG is hírező, és emellett nagy szenvedélye a repülés. Ikarosznál egy szinttel jobban nyomja, ugyanis szintén motor nélkül próbálkozik. Vitorlázórepülő. Szóval, ha szimulátorokról, vagy repülős appokról olvastok, azt szinte biztos, hogy RG írta.

Ezeket olvastad már?