A tanulmány szerint a brit tinik felét nem is érdeklik az aktuális dolgok, de ha mégis, főként a TikTokon tájékozódnak.
A telekommunikációt figyelő brit hatóság, az Ofcom elemzése szerint a 12-15 évesek 28 százaléka a TikTokot használja hírfogyasztásra – írja a Sky News. A jelentés szerint a YouTube és az Instagram áll a második helyen, mindkettőt a korcsoportba tartozók 25 százaléka használja erre a célra.
Az Ofcom kutatása szerint az Egyesült Királyságban élő felnőttek 68 százaléka használ online hírforrásokat, míg nyomtatott sajtót már csak a 26 százalékuk olvas. Mindazonáltal a tévé továbbra is a legnépszerűbb platform, a felnőttek mintegy 70 százaléka innen tájékozódik az aktuális eseményekről.
A többi korcsoportban továbbra is a Facebook a leggyakrabban használt közösségi média platform a hírek eléréséhez, ugyanakkor a TikTok a felnőttek körében is egyre népszerűbb, mintegy 10 százalékuk ezt a közösségi appot használja a hírolvasáshoz – 2020-ban ez az arány mindössze 1 százalék volt.
Meglehetősen elszomorító, hogy az elemzés szerint a 12 és 15 év közöttiek 45 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nem érdeklik őket a hírek – közel a fele azt mondta, hogy „túl unalmasnak”, további 16 százalékuk pedig „túl felkavarónak” találja azokat.

Áprilisban a brit adatvédelmi hatóság 12,7 millió fontra, azaz átszámítva majdnem 5,5 milliárd forintra büntette a TikTok mögött álló kínai céget, amiért 13 évesnél fiatalabb brit gyerekeknek engedélyezték az alkalmazás használatát (holott az app szabályzata ezt maga is tiltja), és adatokat is gyűjtöttek róluk.