A Ford Mustang Mach-E tavalyi visszahívás-hulláma újabb botrányokat kavar, miután a panaszok szerint a Ford által biztosított szoftverfrissítés nem javított ki egy olyan problémát, amely a járművek hirtelen áramkimaradását okozhatta.
A Nemzeti Közúti Közlekedési és Biztonsági Hatóság (NHTSA) vizsgálatot indít a Ford tavalyi visszahívásával kapcsolatban, amely közel 49 000 Mustang Mach-E járművet érintett – számolt be az Automotive News.
Az esetek gyakran nagy sebességű akkumulátortöltés vagy ismételt gyorsgyorsítások után jelentkeztek.

A Ford a hibára válaszul egy szoftverfrissítést adott ki, amelynek célja, hogy csökkentse a teljesítményt, ha a kontaktorok túlságosan felmelegednek – abban a reményben, hogy megelőzi a hirtelen áramkimaradást és az érintkezők esetleges károsodását.
Az autógyártó a márkakereskedésekben az új Mach-E-k kiszállításait is visszatartotta, amíg azok meg nem kapták a szoftverfrissítést. Az autógyártó emellett egy szervizközleményt is nyitott, hogy az érintett járművekben cseréljék ki a nagyfeszültségű akkumulátor-összekötődobozt.
Most az NHTSA Hibákat Vizsgáló Hivatala arról számolt be, hogy 12 fogyasztói panasz érkezett a Ford megoldásával kapcsolatban.
Egy augusztus 19-én kelt ügyfélpanasz szerint kétszer kellett kicserélni a nagyfeszültségű akkumulátor csatlakozódobozát ugyanazon elektromos rendszerprobléma miatt. Egy másik, februári panasz szerint a hiba a szoftverfrissítés beszerzése után is megismétlődött.
Az eredeti visszahívás 48 924 darab 2021-es és 2022-es Mustang Mach-E járművet érintett, amelyeket 2020. május 27. és 2022. május 24. között gyártottak a Ford mexikói Cuautitlan üzemében. Az NHTSA szerint az új visszakérdezés esetében a becslések szerint 64 727 jármű tartozik a vizsgálat körébe.