A Ford Mustang Mach-E tavalyi visszahívás-hulláma újabb botrányokat kavar, miután a panaszok szerint a Ford által biztosított szoftverfrissítés nem javított ki egy olyan problémát, amely a járművek hirtelen áramkimaradását okozhatta.
A Nemzeti Közúti Közlekedési és Biztonsági Hatóság (NHTSA) vizsgálatot indít a Ford tavalyi visszahívásával kapcsolatban, amely közel 49 000 Mustang Mach-E járművet érintett – számolt be az Automotive News.
A 2022. júniusi visszahívást az elektromos SUV nagyfeszültségű kontaktorainak túlmelegedésével járó meghibásodás miatt adták ki, ami rosszabb esetben teljes áramkimaradásához vezethet és azt ugye nem kell ecsetelni, hogy ez menet közben mekkora balestveszélyt okozhat.
Az esetek gyakran nagy sebességű akkumulátortöltés vagy ismételt gyorsgyorsítások után jelentkeztek.

A Ford a hibára válaszul egy szoftverfrissítést adott ki, amelynek célja, hogy csökkentse a teljesítményt, ha a kontaktorok túlságosan felmelegednek – abban a reményben, hogy megelőzi a hirtelen áramkimaradást és az érintkezők esetleges károsodását.
Mondjuk ez nagyjából olyan megoldás, mint amikor az Apple a régebbi telefonjainak teljesítményét a felhasználók tudta nélkül csökkentette, hogy így a telefonok lassabban merüljenek le.
Az autógyártó a márkakereskedésekben az új Mach-E-k kiszállításait is visszatartotta, amíg azok meg nem kapták a szoftverfrissítést. Az autógyártó emellett egy szervizközleményt is nyitott, hogy az érintett járművekben cseréljék ki a nagyfeszültségű akkumulátor-összekötődobozt.
Most az NHTSA Hibákat Vizsgáló Hivatala arról számolt be, hogy 12 fogyasztói panasz érkezett a Ford megoldásával kapcsolatban.
Egy augusztus 19-én kelt ügyfélpanasz szerint kétszer kellett kicserélni a nagyfeszültségű akkumulátor csatlakozódobozát ugyanazon elektromos rendszerprobléma miatt. Egy másik, februári panasz szerint a hiba a szoftverfrissítés beszerzése után is megismétlődött.
Az eredeti visszahívás 48 924 darab 2021-es és 2022-es Mustang Mach-E járművet érintett, amelyeket 2020. május 27. és 2022. május 24. között gyártottak a Ford mexikói Cuautitlan üzemében. Az NHTSA szerint az új visszakérdezés esetében a becslések szerint 64 727 jármű tartozik a vizsgálat körébe.