A platform néhány veterán munkatársa szerint a YouTube Shorts tönkre teheti az egész YouTube-ot.
Balgaság lenne azt gondolni, hogy a Google videós felülete belátható időn belül az enyészeté lenne, a sokat látott munkatársak szerint a YouTube Shorts egy olyan dolog, ami alááshatja a meglévő hirdetési üzletágat. Az aggodalmak szerint a rövid videók, amikkel a platform a TikTok ellen kel harcra, felemészthetik a hosszabb formátumú tartalmakat, amelyek közel két évtizede az elsődleges tartalmak. A YouTube értelemszerűen azon van, hogy minél több pénzt kaszáljon a reklámokból, bár nemrégiben három egymást követő negyedévben is csökkent az innen befolyó pénzecskék mennyisége. Habár a hosszabb videók elvileg több reklámot tesznek lehetővé, de a YouTube Shorts egyre népszerűbb, így maguk az alkotók is mind rövidebb tartalmakat gyártanak.
Szóval ez így kezd kicsit ördögi kör lenni, mert a néző viszont nem fogja tolerálni, ha a rövid tartalmak esetében egyfolytában reklámok ugrálnak elé. Ugyanakkor a trend egyértelműen érződik, hogy nagyon sok néző egyszerűen nem fog kattintani az akár néhány perces anyagokra sem, így a Google részéről szükséges valami másfajta stratégia kialakítása. Mert reklámokat azért a csekélyebb terjedelmű anyagok közé is be lehet passzírozni, de csak ésszel. Ez azt is jelenti, hogy be kell fektetni a Shorts alkotóiba, és ösztönözni kell őket arra, hogy akár exkluzív tartalmakat is gyártsanak a felület számára.